طراحی لوگو   | طراحی آرم   | بازسازی لوگو   | لوگو تایپ   RSS

تهران، میدان حسن آباد، کوچه حافظ پلاک 2  تلفن : 66486177  -  66486235

طراحی لوگو | طراحی آرم | طراحی نشانه | طراحی لوگو تایپ

11-نکته-مهم-طراحی-لوگو 11-نکته-مهم-طراحی-لوگو Maede Design

11 نکته مهم در طراحی لوگو

11 نکته مهم در طراحی لوگو


1. بهتر است لوگو را ساده طراحی کنیم

لوگویی که دارای جزییات زیاد و پیچیده است نه تنها به سختی طراحی می شود بلکه به سختی هم به خاطر سپرده شده به یاد آورده می شود. چرا وقت خود را با طراحی یک لوگوی پیچیده و پر از جزییات تلف کنیم در حالی که همه ما می دانیم که یک لوگوی ساده جذابیت ویژه ای دارد؟ وقتی سعی می کنید یک طراحی کاملا ساده انجام دهید، متوجه می شوید که این کار به مراتب سخت تر است. طرح های ساده از نشانه های یک طراح خوب هستند و این حقیقت را نشان می دهند که ذهن طراح بر اساس ایده های موجود در مورد یک شغل و یا کار تجاری، قادر به ساده سازی ایده های پیچیده است.

 


2. سایز لوگو ، یکی از عناصر مهم


به یاد داشته باشید که یک لوگو باید در سایزهای مختلف تولید شود- برای سربرگ کمپانی، مخصوص وب سایت و مناسب برای آگهی های تبلیغاتی. اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد درک و تشخیص آن در سایزهای کوچک بسیار سخت خواهد بود. پس ما سعی می کنیم لوگو را در اندازه های مختلف ارائه کنیم، چون این مسئله برای یک مشتری با تجربه اهمیت زیادی دارد.



3. نسبت طول و عرض در طراحی لوگو


لوگوهایی که کوتاه و پهن هستند و یا باریک و بلند، از نظر بصری گیج کننده اند و تعادل بین نسبت طول و عرض در آن ها رعایت نشده است. لازم نیست همیشه در طراحی قرینه سازی دقیقی در طرح ایجاد شود اما وجود یک تعادل نسبتا مناسب و خوب بین طول و عرض آن برای داشتن یک لوگوی مطلوب و دلپسند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لوگوهای مربع شکل به اندازه لوگوهای دایره ای تاثیر گذار و زیبا هستند.

 

4. ماهیت کمپانی را برای طراحی لوگو باید در نظر داشت

یک کمپانی دارای ارزش های اصولی و بنیادی است که همیشه سعی می شود آن ها را در تاریخچه آن کمپانی برجسته و زنده نگه دارند. هنگام طراحی لوگو، طراحی باید این ارزش ها را مد نظر داشته و آن ها را در طرح خود بروز دهد. بهتر است برخی از موارد دارای ارزش را با آیتم های دیگر ترکیب نمود. لازم به ذکر است که یک لوگوی هندسی که برای مدرسه و یا تدریس جبر و مقابله کارکرد خوبی دارد، برای یک مغازه بستنی فروشی که در خیابان قرار دارد اصلا مناسب نیست.



5. لوگو باید تاثیر فوری روی بیننده بگذارد


این آیتم یکی از علایم یک لوگوی خوب است. لوگو باید بلافاصله بیننده را تحت تاثیر قرار دهد. طرح لوگو باید به گونه ای باشد که در چند ثانیه تاثیر خود را روی بیننده اعمال کند. باز هم اگر طرح لوگو پیچیده باشد طوری که افراد برای فهم معنی آن مجبور به جستجو و کاوش باشند، احتمالا تاثیر مطلوبی نخواهد داشت. مخصوصا امروزه که در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند، بیننده باید برای فهم و جمع بندی موضوع زمان کمی را صرف کند.


6. لوگو را Tag Line (توضیح کوچک زیر لوگو) نکنید

این آیتم مشکلی ایجاد نمی کند اما جزو طرح لوگو به شمار نمی رود. زمانی که قصد طراحی یک لوگو را داریم، یکی از اهداف ما این است که معنی و مفهوم ارزش های اساسی کمپانی را تا حد امکان ساده سازی کنیم. شکی نیست هنگامی که سایز لوگو را برای استفاده روی یک خودکار کاهش می دهند، Tag Lineها به طور محسوسی غیر قابل تشخیص شده و به عبارت دیگر ناخوانا می شوند. Tag Line یا لب مطلب، را می توان در جاهایی که فضای بیشتری برای چاپ وجود دارد مثل فکس ها و یا سریرگ ها مورد استفاده قرار داد.

 



7. رنگ های لوگو را جزو اولویت های آخر قرار می دهیم

در حالی که با دقت فکر کردن در مورد رنگ یک لوگو کار بسیار خوبی است، اما باید به یاد داشت که ممکن است این لوگو بوسیله یک چاپگر سیاه و سفید دفتری چاپ شود. بنابراین، سعی می شود شکل و فرم طرح لوگو را در اولویت نخست قرار داد. رنگ در جایگاه پایین تر قرار دارد. همیشه رنگ ها را می توان در پایان کار و در مراحل پایانی پروژه اصلاح کرد و یا تغییر داد.


8. رنگ های لوگو را بادقت بکار خواهیم برد

معمولا هر کمپانی قبلا یک هویت صنفی و یک رنگ صنفی داشته است. این آیتم در هنگام انتخاب رنگ برای لوگو کمک زیادی به طراحی لوگو می کند. وقتی رنگ بندی خاصی برای طراحی لوگو نداشته باشیم، باید لوگو را در رنگ های مختلف به مشتری ارائه دهیم. حتما شما دوست ندارید از رنگ هایی با شدت بالا که باعث پیچیده و زننده شدن طرح لوگو در هنگام چاپ روی یک صفحه و یا آگهی تبلیغاتی می شود استفاده کنید.


9. به رنگ های چاپی باید دقت کرد

درجات مشخصی از رنگ های وب وجود دارند که می توان آن ها را از رنگ های چاپی CMYK بدست آورد. تجربه به ما یاد داده است که بهترین روش برای رسیدن به با کیفیت ترین رنگهای قابل چاپ این است که از ابتدای طراحی ، لوگو با رنگ های چاپ رنگ آمیزی شود (mod:CMYK) .
البته در این باره تجربه طراح حرف اول و آخر را میزند .

 

 



10. طرح و مفهوم لوگو باید تا حد امکان سبک باشد

این که لوگویی که طراحی می شود دارای مفهوم باشد خیلی خوب است. در عین حال قرار دادن چند ایده در یک طرح لوگوی ساده کار آسانی نیست. این چیزی است که باید در صحبت های اولیه با مشتری به آن پرداخته شود. اگر به لوگوهای فوق العاده و برجسته ای که روی اینترنت قرار داده شده اند توجه کنید، خواهید دید که همه لوگوهای کاربر پسند از طراحی های ساده ای برخوردارند که یک ایده ساده در پشت آن نهفته است. هر چه ایده های اعمال شده در طراحی لوگو بیشتر باشد لوگو به همان نسبت پیچیده، آشفته و گیج کننده خواهد شد.


11. تبلیغات

این آخرین مرحله از یک لوگوی موفق و قدرتمند است. هر چه زمانی که یک مخاطب برای نگاه کردن به لوگو صرف کند بیشتر باشد، میزان ضبط و نگهداری آن در ذهن او بالا می رود. فکر می کنید چرا لوگوی کمپانی Nike تا این حد موفق و دارای نمای آیکونی شکل است؟ آیا فقط به آن دلیل است که یک لوگوی بزرگ و معروف است؟ مطمئنا دلیل ماندگاری این لوگو این است که از طریق تبلیغات تجاری که در تلویزیون و آگهی تبلیغاتی چاپی و بنرهای متعدد دائما در معرض دید افراد است. اگر چه این مورد خارج از کنترل طراح است، اما در هنگام طراحی لوگو بهتر است طراح فکر کند آن را برای کمپانی خودش طراحی می کند.


logo design

وبگاه: mdesign.ir

طراح لوگو

نظر دادن

طراحی لوگو

در صورت عدم رضایت از طراحی لوگو وجه طراحی لوگو پس داده می شود. طراحی لوگو برای تمام سلایق و با در نظر گرفتن تمام اصول حرفه ای طراحی آرم.

طراحی زیبا

هر سازمان و یا شرکتی دارای یک  شخصیت خاص می­باشد که این شخصیت وابستگی ویژه­ ای به تطابق اجتماعی انسانها دارد

طراحی آرم

طراحی لوگو برای تمام سلایق و با در نظر گرفتن تمام اصول حرفه ای ، طراحی لوگو ، آرم یا نشانه خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما بخواهید

طراحی تراکت

لوگو یک محصول و یا شرکت در واقع نمادی از شخصیت و نشانی از تولید و محصول آن شرکت می­باشد

طراحی لوگو آخرین مقالات

خدمات ما چه کارهایی می توانیم انجام دهیم

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی بروشور

طراحی بروشور

طراحی بروشور

طراحی بروشور

عکاسی

عکاسی صنعتی

عکاسی اجسام

عکاسی

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

چرا ما ؟ دلیل انتخاب سایت

طراحی لوگو

85%

طراحی بروشور

91%

طراحی کاتالوگ

78%

عکاسی

67%

طراحی خاص

95%

طراحی تراکت

طراحی لوگو

طراحی لوگو (Logo Design )

 

هر سازمان و یا شرکتی دارای یک شخصیت خاص می­باشد که این شخصیت وابستگی ویژه­ ای به تطابق اجتماعی انسانها دارد .

لوگو یک محصول و یا شرکت در واقع نمادی از شخصیت و نشانی از تولید و محصول آن شرکت می­باشد ، مائده دیزاین طراحی لوگوها را غالباً به صورت کلمه­ ای ، علامت ابزاری و یا ترکیبی از آن دو بکار می­گیرد که به طور مثال تصویر 1 جلوه ­ی لوگو کلمه­ ای و تصویر 2 بیان لوگو ابزاری و توصیفی می­باشد که ابزار بصورت یک تصویر بصری بوده و تصویر 3 از سبک ترکیب کلمه و ابزار می باشد .

مائده دیزاین لوگو را به شکل­ هایی طراحی می­کند که برخی از آن نمونه­ ها عبارتند از :

 

1. طراحی لوگو منحصر به نام

( Exclusive Logo Names ) :

 

 در طراحی این لوگو مسلماً آنچه به چشم می­خورد طرحی از اسم سازمان و یا شرکت می­باشد که در مائده دیزاین به آن طراحی لوگو اسمی گفته می­شود .

 

2. طراحی لوگو نام – نشان :

  مائده دیزاین این لوگو را ساختاری از نام سازمان و یا شرکت در درون یک نماد بصری قرار می­دهد .

 

3. طراحی لوگو با حروف نخستین سازمان یا شرکت :

  طراحی این لوگو مورد علاقه و بهره ی شرکت ها و سازمان هایی است که قصد دارند مائده دیزاین حرف اول کلمات شرکت و سازمانشان را در لوگو بگنجاند .

 

4. طراحی لوگو اسم و تصویر :

این لوگو را مائده دیزاین به گونه ای طراحی می کند که در آن لوگو اسم و تصویر سازمان و شرکت مجزا از هم قرار می­گیرند اما هر دو بخش لوگو مؤلفه ای ملازم با یکدیگر به حساب می آیند .

 

5. طراحی لوگو پیوندی :

مائده دیزاین با تجارب چندین ساله ی خود لوگوهای منحصر به فردی را طراحی می کند ، از آن جمله ، لوگوهایی است که در آن طرحی از اسم شرکت موجود نیست اما یک نوع اثر دیداری گرافیکی می باشد و مناسبت درستی را با سازمان یا شرکت و بیننده ایجاد می­کند . مائده دیزاین این لوگو را به گونه ای طراحی می کند که سازمان و شرکت به سادگی و بسیار ماهرانه شناخته می­شود ، به طور مثال مانند لوگو * .

 

6. طراحی لوگو نشانه ای :

مائده دیزاین برای ایجاد رضایت نسبت به کاربردی کردن لوگو نوعی دیگر از لوگو به نام لوگو اشاره­ای را طراحی کرده است که درطراحی این لوگو به نوع خاص از سازمان و یا شرکت اشاره دارد ، مانند علامت * که در لوگو * بیننده را به * اشاره می دهد و یالوگو شرکت * که اشاره­ای است به * .

 

7. طراحی لوگو انتزاعی :

در طراحی این نوع لوگو ، مائده دیزاین برای مورد پسند واقع شدن و جذب بیشتر مخاطبان شرکت ها و سازمان ها طرحی از لوگو که از اشکال گوناگون هندسی تشکیل یافته است را طراحی می نماید ، مطمئناً این طرح از لوگو منفعت بسیاری دارد و مورد گزینش و کشش مخاطبان خاص خود می­باشد . در این کار گرافیکی از لوگو ، طراحان مائده دیزاین از آزادی بیشتری برخوردار می باشند .

البته طرح های دیگری از لوگو وجود دارد که به مهم­ترین آنها اشاره نمودیم­ .

 امیدواریم مطالب در مورد لوگو قابل توجه خوانندگان قرار گرفته باشد .

آمار طراحی لوگو

40

نمونه لوگو ها

152

 طراحی بروشور

280

طراحی تراکت

184

طرح های ویژه

طراحی لوگو برای تمام سلایق و با در نظر گرفتن تمام اصول حرفه ای ، طراحی لوگو ، آرم یا نشانه خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما بخواهید

درباره ما

مائده دیزاین طراحی لوگو

طراحی لوگو برای تمام سلایق و با در نظر گرفتن تمام اصول حرفه ای ، طراحی لوگو ، آرم یا نشانه خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما بخواهید .

آدرس :

آدرس : تهران میدان حسن آباد کوچه حافظ پلاک 2
تلفن تماس : 66486235  -  66486177 - 021
فکس : 89776276
تلگرام : 09198004650
ایمیل : kgpr.ir[at]gmail.com
ساعت کار : 8/30 صبح الی 5 بعد از ظهر