

طراحی لوگو در سال ۲۰۱۸ : همانطور که می دانیم لوگوها علامت و هویت بصری انواع تجارت ها می باشند که به منظور استفاده در کارت ویزیت ، وب سایت و انواع تبلیغات به عنوان مثال بیلبورد طراحی شده است.
پیش از آن که به روند طراحی لوگو در سال ۲۰۱۸ بپردازیم ، لوگوهای موفق و مشهور بر چه اصول طلایی طراحی شده اند را بررسی می کنیم :
سادگی : لوگوهای موفق دارای عناصر منحصر به فرد بدون جزئیات بیش از حد می باشند.
چند منظوره : لوگو باید به گونه ای طراحی شود که در کوچک ترین حالت ممکن کارت ویزیت و در بزرگ ترین حالت ممکن بیلبورد قابل استفاده باشد.
تناسب : رنگ ، فونت و طراحی لوگو باید نمایش دهنده ی نام و هویت تجارت باشند.
منحصر به فرد بودن : شما می خواهید لوگوی خود را در یک دریا از رقبا بدرخشانید. یونیک بودن یک لوگو تنها دارایی یک کمپانی یا برند برای درخشیدن در میان هزاران رقبا می باشد.
حال مراحل طراحی لوگو در سال ۲۰۱۸ را بررسی می کنیم:
تایپوگرافی خلاقانه
سال ۲۰۱۸ به چاپ ، نشر ، خلاقیت و تخیل شهرت دارد. به همین دلیل با اندکی توجه به لوگوی برندهای بزرگ و موفق ، دریافت خواهیم کرد که طراحی لوگو در این برندها تنها به صورت یک متن هوشمندانه صورت گرفته است. اما نکته ی مهمی که در این نوع از طراحی لوگوها وجود دارد این است که هیچگاه سادگی را با یکنواختی اشتباه نگیرید. در سال ۲۰۱۸ تایپ و نوشتار از طرافداران بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه باید مراحل طراحی لوگو در مسیر تایپوگرافی ، منحصر به فرد بودن و سادگی حرکت کند اما برای مخاطب خسته کننده نباشد.
انواع تایپوگرافی
تایپوگرافی تقسیم : در این نوع از طراحی لوگو همیشه خوانا بودن فونت در اولویت می باشد. در تایپوگرافی تقسیم ، بین حروف لوگو فاصله گذاری می شود. نوع چیدمان در طراحی لوگو باعث منحصر به فرد بودن لوگو می شود و ممکن است با جهانی شدن لوگو بین صدها لوگوی دیگر بدرخشد.
تایپوگرافی نامرتب یا شلوغ : این نوع از طراحی لوگو معمولا به لوگوهای فانتزی مشهور هستند و چون ظاهری شلوغ دارند معمولا در تجارت های رسمی کاربردی ندارند و در بین تجارت های غیررسمی از طرفداران بالایی برخورداراند.
تایپوگرافی اثر دست طراحان بدون دخالت برنامه های طراحی لوگو :
معمولا اینگونه مراحل طراحی لوگوها که تنها به دست طراحان طی می شوند و شخصیت واقعی برند شما را ارائه می دهند و یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین روش های طراحی لوگو برای طراحان می باشد.
هارمونی رنگ های روشن و جذاب
با توجه به اینکه اکثر محتویاتی که استفاده می کنیم بر روی یک صفحه ، نمایش داده می شود. امکان استفاده و نمایش رنگ ها در کیفیت عالی را به ما می دهد. در نتیجه تغییر رنگ در طراحی لوگو بی پایان است. با استفاده از یک هارمونی رنگ پرجنب و جوش که در بین لوگوهای دیگر و جمعیت جلب توجه می کند لوگوی خود را رنگ کنید و خلاقیت خود را آزاد کنید. با این حال رنگ هایی انتخاب کنید که با نام و نوع تجارت شما سازگار باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ های اشتباه در طراحی لوگو برند یا تجارت شما را به چالش می کشد.
اشکال هندسی
استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو پیوسته و مدام در سال ۲۰۱۷ مورد استقبال قرار گرفته است. سادگی خطوط و اشکال هندسی حس بی پایان را به مخاطبان القا می کند. این اشکال زمانی با هم ترکیب می شوند لایه بندی شده و به درستی طراحی شده اند. یک طراحی لوگوی مرتب ، ظریف و جذاب از نام تجاری شما تولید می شود.