طراحی لوگو اصولی و استاندار که کاملا منحصر به فرد و یونیک باشد و هویت یک برند را به درستی به مخاطبان انتقال دهد از مراحل و چند پروسه عظیم تشکیل شده است. معمولا در مجموعه هایی که طراحی لوگو را به صورت تخصصی انجام می دهند ، هر یک از مراحل طراحی لوگو پیشرفته به صورت جداگانه به عهده ی اشخاص متخصص می باشد. اما اگر شما به دنبال طراحی لوگو برای کسب و کارتان هستید با اندکی مطالعه می توانید لوگوی دلخواه خود را طراحی کنید و در وب سایت ها و امور چاپی از آن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به طور کلی مراحل طراحی لوگو پیشرفته را بیان کنیم.
مراحل طراحی لوگو پیشرفته
امور مقدماتی طراحی لوگو
در طراحی لوگو حرفه ای ابتدا باید زمینه ی فعالیت خود را به طور کامل بررسی کنید. پس از بررسی حیطه ی کاری خود با در نظر گرفتن سلایق مشتریان ، عملکرد رقیبان خود را مورد تحقیق و پژوهش قرار دهید و دریابید که کدام یک از رقیبان با طراحی لوگو خود تاثیر بیشتری را بر روی مشتریان گذاشته است. توجه داشته باشید که شما باید از بهترین لوگوها که در زمینه فعالیت شما قرار دارد ، لوگویی جذاب تر و تاثیرگذارتر طراحی کنید.
طرح اولیه
در این مرحله پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاده از یک قلم و کاغذ شروع به اتود زدن کنید. تا حد امکان طرح های خود را نگه دارید تا با ادغام چند ایده یک طرح نهایی را تایید کنید. در صورتی که هیچ یک از طرح ها به شما کمک نکرد ، دوباره اتود یا طرح دستی بزنید. یک طراح حرفه ای و ماهر در مقایسه با دیگر مراحل طراحی لوگو پیشرفته ، زمان بیشتری را صرف مرحله ی اتود زدن یا طرح اولیه می کند.
ایجاد تعادل
تعادل یکی از مهم ترین المان های تاثیرگذار بر مخاطبان می باشد. لذا ذهن انسان به طور طبیعی اشکال متعادل و قرینه را زیبا و جذاب تلقی می کند. از این پس با حفظ تعادل و ادغام طرح های اولیه و رعایت کنتراست رنگ ها در لوگو طرحی جذاب و منحصربه فرد طراحی کنید. توجه داشته باشید که ممکن است لوگوی شما در سطح جهانی مطرح شود پس موظف هستید لوگویی که با تمام فرهنگ ها سازگار باشد را طراحی کنید.
استفاده از تایپوگرافی
برای سرعت بخشیدن به شناخت یک برند ، بهتر است از تایپوگرافی در ساختار اصلی لوگو استفاده کنید. استفاده از فونت منحصر به فرد و متناسب با زمینه فعالیتتان لوگوی شما را حرفه ای و جذاب نمایش می دهد. همچنین می توانید از لوگوهای ترکیبی که نام برند در کنار نماد درج شده است استفاده کنید. هرگز از فونت های آماده که شناخته شده اند در ساختار اصلی لوگو استفاده نکنید ؛ زیرا لوگوی شما را بسیار سطحی و آماتور نشان می دهد.
هدف از طراحی لوگو
مهم ترین هدف از طراحی لوگو هویت بخشیدن به برند می باشد ، همچنین می توانید با طراحی یک لوگو حرفه ای در کسری از ثانیه زمینه فعالیتتان را به مخاطبان تفهیم کنید و با توجه به اینکه مهم ترین اصل در یک لوگو رمزآلود بودن آن می باشد ، پیام برند را در بطن لوگو طراحی کنید و با استفاده از نمادها ، اشکال و عناصر این پیام یا شعار را به مخاطبان انتقال دهید.
در این مقاله بخشی از مراحل طراحی لوگو پیشرفته را بیان کردیم ؛ امیدواریم نهایت استفاده و یادگیری را برده باشید.