یک طراحی لوگوی موفق و حرفه ای در معرفی و شناساندن تجارت شما به مخاطبان و عموم مردم نقش بسزایی را ایفا می کند. شما به عنوان یک مدیر یا صاحب یک تجارت تازه تاسیس و نوپا موظف هستید که به مخاطبان خود اعلام کنید در صورت استفاده از کالا یا خدمات شرکت شما از چه مزایایی بهره مند خواهند شد. با رعایت چند نکته ساده و کلیدی در طراحی لوگو تجاری که ساختاری جذاب و خلاقانه دارد ، می توانید تمام اهداف و نگرش های خاص خود را به درستی به مخاطبان منتقل کنید ، به ادامه مطلب توجه کنید.
نکات کاربردی در طراحی لوگو تجاری
نقش لوگوهای ترکیبی در طراحی لوگو تجاری
در میان انواع مختلف طراحی لوگو ، لوگوهای ترکیبی بهترین انتخاب برای تجارت های کوچک و تازه تاسیس و مناسب تجارت های بزرگ هم می باشد. زیرا در طراحی لوگوهای ترکیبی نام برند یا شرکت همراه با نماد طراحی شده ، در ساختار اصلی لوگو درج می شود. به همین سبب بهترین راه در سرعت بخشیدن به مشهور شدن یک لوگو استفاده از طراحی لوگوهای ترکیبی است.
نقش نمادها و اشکال در طراحی لوگو تجاری
نمادها و اشکال در لوگوها معنای خاصی را به مخاطبان القا می کنند که این نمادها به ویژه در طراحی لوگوهای تجاری پیام های بارزتری را در دل خود جای می دهند و شعارهای پنهان شده در بطن لوگو پررنگ تر از همیشه به نظر می آیند. به عنوان مثال دایره نماد وحدت ، دوستی ، علاقه ، عشق و حس یکپارچگی را به مخاطبان القا می کند. حلقه ها بیانگر پایداری ، پیوند و ثبات هستند. خطوط مستقیم نشانگر صراحت ، قدرت ، تخصص و حرفه ای بودن است. مثلث ها نماد مذهب ، علم و قانون می باشند. همچنین مربع و مستطیل بیانگر حس تعادل و خطوط عمودی حاکی از حس قدرت ، استواری و پایداری است. این در حالی است که خطوط افقی احساس آرامش ، سکوت ، امنیت و ارتباط معنایی را به مخاطبان منتقل می کند.
نقش رنگ ها در طراحی لوگو تجاری
پس از انتخاب بهترین شکل و قالب برای طراحی لوگوی تجاری ، نوبت به انتخاب رنگ متناسب با نوع تجارتتان در ساختار اصلی لوگو می رسد ؛ چرا که هر رنگ بیانگر پیام یا شعاری می باشد. به عنوان مثال رنگ زرد حس احتیاط ، نشاط و دوستی را در مخاطبان برمی انگیزد و رنگ قرمز سراسر شور ، هیجان و عشق را به همراه دارد. باید بدانید که هارمونی و هماهنگی و نقش رنگ ها از موثرترین عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو تجاری می باشد.
هنگام انتخاب رنگ ها به این موضوع توجه داشته باشید که رنگ منتخب شما بر روی همه ی پس زمینه ها جلوه داشته باشد تا استفاده در برخی از امور تبلیغاتی آسان تر گردد. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است رنگ ها در مانیتور با پرینت بر روی کاغذ تفاوت هایی داشته باشد.
نقش فونت مناسب در طراحی لوگو تجاری
- انتخاب فونت مناسب برای طراحی لوگو تجاری از ضروری ترین المان های تاثیرگذار می باشد. برای انتخاب بهترین فونت در طراحی لوگو تجاری ، فونت های مختلف را در رسانه و ابزارهای تبلیغاتی متفاوت مانند کارت ویزیت ، ست اداری و بیلبوردها امتحان کنید.
امیدواریم از مقاله آموزش طراحی لوگو تجاری نهایت لذت و یادگیری را برده باشید.