طراحی لوگو   | طراحی آرم   | بازسازی لوگو   | لوگو تایپ   RSS

تهران، میدان حسن آباد، کوچه حافظ پلاک 2  تلفن : 66486177  -  66486235

مقالات

مقالات (6)

مقالات

اسرار نهفته در لوگو قسمت اول

اسرار نهفته در لوگو قسمت اول , طراحی لوگو

 

طرح لوگو Vaio

Vaio

درابتدا که به لوگوی Vaio نگاه میکنیم دقت به زیبایی آن داریم اما اگر کمی دقت کنیم متوجه دوحرف اول آن میشویم که نشان دهنده نمادی از آنالوگ است و دو حرف پایانی آن نماد binary یاهمان 1و0 ، زبان کامپیوتر است که دیجیتال است.

 

 

 

 

 

طرح لوگو Baskin robbins
طرح لوگو Baskin robbins

Baskin robbins

در لوگوی این شرکت اگربه رنگ صورتی دقت کنیم متوجه چه چیزی میشویم ؟ به نظر آشناست .

 رنگ صورتی نمایان گر عدد 31 بوده و نمایانگر تعدادی از طعم های این شرکت است .

 

 

 

 

 

طرح لوگو Mitsubishi
طرح لوگو Mitsubishi

 

Mitsubishi

لوگوی این شرکت ریشه عمیقی در تاریخ دارد ، این لوگو از ترکیب تاج سه برگ ازقبیله توسا و تاج سه الماس از خانواده ی iwasaki گرفته شده . سه الماس نشان اعتماد ، صداقت و موفقیت است . mitsu به معنای سه بوده و bishi به معنای شاه بلوط آب میباشد و در ژاپن استفاده میشود که از شرکت Penske اجتماعی گرفته شده است .

 

 

 

 

 

 

طرح لوگو Northwest airlines
طرح لوگو Northwest airlines

 

Northwest airlines

اگر دقت کرده باشید Northwest به معنای شمال غرب میباشد ، حال به لوگو نگاه کنید که آن فضای خالی موجب دیده شدن حروف n و m میشود ، همینطور باعث پدید آمدن آن مثلث در شمال غربی دایره میشود مانند قطب نما .

 

 

طرح لوگو elefont
طرح لوگو elefont

elefont

باتوجه به تصویر ، لوگو از حرف e ساخته شده که این حرف نیز از خرتوم فیل ساخته شده است .

 

 

 

 

 

 

 

طرح لوگو Amazon.com
طرح لوگو Amazon.com

Amazon.com

در نگاه اول به این لوگو یک فلش به شکل لبخند دیده میشود که این نشان دهنده لبخند رضایت مشتری است وخود این فلش هم که ازحرفa  (اولین حرف ازالفبای اینگلیسی) تاz  (آخرین حرف ازالفبای اینگلیسی) کشیده شده است ، نشان دهنده ی کامل بودن این شرکت است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طرح لوگو Tostitos
طرح لوگو Tostitos

 

Tostitos

 

دو t در وسط این جمله به شکل دو دوست آمده که با دستان خود اشاره میکنند برای به اشتراک گذاشتن چیپس سالسا و ترتیلا .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طرح لوگو Hope for African children initiative
طرح لوگو Hope for African children initiative

 

Hope for African children initiative

 

در نگاه اول ، لوگوی این شرکت مانند قاره آفریقا به نظر میرسد . اما اگر دقت کنیم چهره یک فرد بالغ را در سمت راست عکس و چهره یک کودک را میتوان در سمت چپ دید که رو به هم ایستاده اند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طرح لوگو Good will
طرح لوگو Good will

Good will

 

به لوگو دقت کنید حرف g که در لوگو به صورت یک چهره خندان آمده معنی اسم شرکتش یعنی حسن نیت را تائید میکند .

 

 

 

 

 

 

طرح لوگو Toyota
طرح لوگو Toyota

Toyota

در لوگوی تویوتا سه بیضی وجود دارد که نشان دهنده سه قلب است ؛ 1- قلب مشتری 2- قلب محصول 3- قلب پیشرفت در زمینه فناوری .آنچه باعث میشود خیلی ها متوجه این سه بیضی نشوند طراحی بسیار ساده توسط یک نابغه است . در تصویر مشاهده میکنید حروف با اشکال تطابق دارند .

 

 

 [...]

ادامه مطلب 0

11 نکته مهم در طراحی لوگو

11 نکته مهم در طراحی لوگو , طراحی لوگو،

11 نکته مهم در طراحی لوگو


1. بهتر است لوگو را ساده طراحی کنیم

لوگویی که دارای جزییات زیاد و پیچیده است نه تنها به سختی طراحی می شود بلکه به سختی هم به خاطر سپرده شده به یاد آورده می شود. چرا وقت خود را با طراحی یک لوگوی پیچیده و پر از جزییات تلف کنیم در حالی که همه ما می دانیم که یک لوگوی ساده جذابیت ویژه ای دارد؟ وقتی سعی می کنید یک طراحی کاملا ساده انجام دهید، متوجه می شوید که این کار به مراتب سخت تر است. طرح های ساده از نشانه های یک طراح خوب هستند و این حقیقت را نشان می دهند که ذهن طراح بر اساس ایده های موجود در مورد یک شغل و یا کار تجاری، قادر به ساده سازی ایده های پیچیده است.

 


2. سایز لوگو ، یکی از عناصر مهم


به یاد داشته باشید که یک لوگو باید در سایزهای مختلف تولید شود- برای سربرگ کمپانی، مخصوص وب سایت و مناسب برای آگهی های تبلیغاتی. اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد درک و تشخیص آن در سایزهای کوچک بسیار سخت خواهد بود. پس ما سعی می کنیم لوگو را در اندازه های مختلف ارائه کنیم، چون این مسئله برای یک مشتری با تجربه اهمیت زیادی دارد.



3. نسبت طول و عرض در طراحی لوگو


لوگوهایی که کوتاه و پهن هستند و یا باریک و بلند، از نظر بصری گیج کننده اند و تعادل بین نسبت طول و عرض در آن ها رعایت نشده است. لازم نیست همیشه در طراحی قرینه سازی دقیقی در طرح ایجاد شود اما وجود یک تعادل نسبتا مناسب و خوب بین طول و عرض آن برای داشتن یک لوگوی مطلوب و دلپسند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لوگوهای مربع شکل به اندازه لوگوهای دایره ای تاثیر گذار و زیبا هستند.

 

4. ماهیت کمپانی را برای طراحی لوگو باید در نظر داشت

یک کمپانی دارای ارزش های اصولی و بنیادی است که همیشه سعی می شود آن ها را در تاریخچه آن کمپانی برجسته و زنده نگه دارند. هنگام طراحی لوگو، طراحی باید این ارزش ها را مد نظر داشته و آن ها را در طرح خود بروز دهد. بهتر است برخی از موارد دارای ارزش را با آیتم های دیگر ترکیب نمود. لازم به ذکر است که یک لوگوی هندسی که برای مدرسه و یا تدریس جبر و مقابله کارکرد خوبی دارد، برای یک مغازه بستنی فروشی که در خیابان قرار دارد اصلا مناسب نیست.



5. لوگو باید تاثیر فوری روی بیننده بگذارد


این آیتم یکی از علایم یک لوگوی خوب است. لوگو باید بلافاصله بیننده را تحت تاثیر قرار دهد. طرح لوگو باید به گونه ای باشد که در چند ثانیه تاثیر خود را روی بیننده اعمال کند. باز هم اگر طرح لوگو پیچیده باشد طوری که افراد برای فهم معنی آن مجبور به جستجو و کاوش باشند، احتمالا تاثیر مطلوبی نخواهد داشت. مخصوصا امروزه که در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند، بیننده باید برای فهم و جمع بندی موضوع زمان کمی را صرف کند.


6. لوگو را Tag Line (توضیح کوچک زیر لوگو) نکنید

این آیتم مشکلی ایجاد نمی کند اما جزو طرح لوگو به شمار نمی رود. زمانی که قصد طراحی یک لوگو را داریم، یکی از اهداف ما این است که معنی و مفهوم ارزش های اساسی کمپانی را تا حد امکان ساده سازی کنیم. شکی نیست هنگامی که سایز لوگو را برای استفاده روی یک خودکار کاهش می دهند، Tag Lineها به طور محسوسی غیر قابل تشخیص شده و به عبارت دیگر ناخوانا می شوند. Tag Line یا لب مطلب، را می توان در جاهایی که فضای بیشتری برای چاپ وجود دارد مثل فکس ها و یا سریرگ ها مورد استفاده قرار داد.

 



7. رنگ های لوگو را جزو اولویت های آخر قرار می دهیم

در حالی که با دقت فکر کردن در مورد رنگ یک لوگو کار بسیار خوبی است، اما باید به یاد داشت که ممکن است این لوگو بوسیله یک چاپگر سیاه و سفید دفتری چاپ شود. بنابراین، سعی می شود شکل و فرم طرح لوگو را در اولویت نخست قرار داد. رنگ در جایگاه پایین تر قرار دارد. همیشه رنگ ها را می توان در پایان کار و در مراحل پایانی پروژه اصلاح کرد و یا تغییر داد.


8. رنگ های لوگو را بادقت بکار خواهیم برد

معمولا هر کمپانی قبلا یک هویت صنفی و یک رنگ صنفی داشته است. این آیتم در هنگام انتخاب رنگ برای لوگو کمک زیادی به طراحی لوگو می کند. وقتی رنگ بندی خاصی برای طراحی لوگو نداشته باشیم، باید لوگو را در رنگ های مختلف به مشتری ارائه دهیم. حتما شما دوست ندارید از رنگ هایی با شدت بالا که باعث پیچیده و زننده شدن طرح لوگو در هنگام چاپ روی یک صفحه و یا آگهی تبلیغاتی می شود استفاده کنید.


9. به رنگ های چاپی باید دقت کرد

درجات مشخصی از رنگ های وب وجود دارند که می توان آن ها را از رنگ های چاپی CMYK بدست آورد. تجربه به ما یاد داده است که بهترین روش برای رسیدن به با کیفیت ترین رنگهای قابل چاپ این است که از ابتدای طراحی ، لوگو با رنگ های چاپ رنگ آمیزی شود (mod:CMYK) .
البته در این باره تجربه طراح حرف اول و آخر را میزند .

 

 



10. طرح و مفهوم لوگو باید تا حد امکان سبک باشد

این که لوگویی که طراحی می شود دارای مفهوم باشد خیلی خوب است. در عین حال قرار دادن چند ایده در یک طرح لوگوی ساده کار آسانی نیست. این چیزی است که باید در صحبت های اولیه با مشتری به آن پرداخته شود. اگر به لوگوهای فوق العاده و برجسته ای که روی اینترنت قرار داده شده اند توجه کنید، خواهید دید که همه لوگوهای کاربر پسند از طراحی های ساده ای برخوردارند که یک ایده ساده در پشت آن نهفته است. هر چه ایده های اعمال شده در طراحی لوگو بیشتر باشد لوگو به همان نسبت پیچیده، آشفته و گیج کننده خواهد شد.


11. تبلیغات

این آخرین مرحله از یک لوگوی موفق و قدرتمند است. هر چه زمانی که یک مخاطب برای نگاه کردن به لوگو صرف کند بیشتر باشد، میزان ضبط و نگهداری آن در ذهن او بالا می رود. فکر می کنید چرا لوگوی کمپانی Nike تا این حد موفق و دارای نمای آیکونی شکل است؟ آیا فقط به آن دلیل است که یک لوگوی بزرگ و معروف است؟ مطمئنا دلیل ماندگاری این لوگو این است که از طریق تبلیغات تجاری که در تلویزیون و آگهی تبلیغاتی چاپی و بنرهای متعدد دائما در معرض دید افراد است. اگر چه این مورد خارج از کنترل طراح است، اما در هنگام طراحی لوگو بهتر است طراح فکر کند آن را برای کمپانی خودش طراحی می کند.

[...]

ادامه مطلب 0

طراحی یا عدم طراحی لوگو ؟

طراحی یا عدم طراحی لوگو ؟ , طراحی لوگو

روح و هدف از طراحی لوگو ، اینست که شما به یک هویت و نام تجاری خاص در رسانه ها برسید . لذا با طراحی  یک لوگو خوب و موفق و با کمک از طراحان مجرب می توانید به سادگی به این مقصود دست پیدا کنید. و در این راستا مائده دیزاین با بهره گیری از طراحان مجرب خود می تواند کمک و یاور شما باشد .[...]

ادامه مطلب 0

چه کسی می تواند لوگو طراحی کند ؟

چه کسی می تواند لوگو طراحی کند ؟ , طراحی لوگو , طراح لوگو

از لحاظ  فنی، هر کسی که اندکی با اصول طراحی آشنا باشد ، می تواند یک لوگو ایجاد کند. اما طراحی لوگو به همین سادگی نیست چرا که ، طراحی لوگو نقطه شروع  و هویت بصری از کسب و کار شما است وبرای موفقیت کامل در طراحی یک لوگو خوب ، کارهای زیادی باید انجام داده شود . همانطور که بحث شد طراحی لوگو  زمانی حرفه ای است که واقعا نشان دهنده هویت بصری از کسب و کار یا محصولات و یا خدمات شما باشد و بتواند دربهینه سازی وقت و زمان شما در موقعیت های مختلف مؤثر باشد لذا برای طراحی لوگو ، شما نیاز به یک طراح گرافیک حرفه ای دارید . طراحان گرافیک علاوه بر طراحی لوگو برای شما ، در توسعه تجارت و بازاریابی برای شما نقش بسزایی را ایفا می کنند. و باعث می شوند که لوگوی شما به درستی و در هر زمانی به خوبی دیده شود.[...]

ادامه مطلب 0

ویژگی های یک لوگو خوب

ویژگی های یک لوگو خوب , طراحی لوگو

ویژگی های طراحی یک لوگو خوب و موفق :


طراحی یک لوگو خوب و موفق باید دارای ویژگی هایی باشد که به برخی از آنها اشاره می شود :

  1. اعتبار و سنخیت : یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو ( نام تجاری ) و تجارتی که لوگو به آن اشاره دارد ، برقرار نماید .
  2. مفهوم و معنی : یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند به طرزی نا محسوس و زیرکانه و یا به طور مستقیم و دقیق مفهوم و معنای خود را انتقال دهد .
  3. ماندگار و پایدار: یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و تحمل طرح ها و مدهای مختلف را داشته باشد.
  4. انعطاف پذیر: یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید و تمام رنگی مورد استفاده قرار بگیرد.
  5.  یک طراحی لوگو خوب و موفق را باید بتوان بصورت آنلاین ( به منظور استفاده در وب سایت ها ) و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود .
  6. یک طراحی لوگو خوب و موفق باید قابلیت تغییر در مقیاس ، بدون تغییر در ظاهر لوگو را داشته باشد .
  7. و یک طراحی لوگو خوب و موفق باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد (یعنی به عنوان یک علامت تجاری از سوی طراحان حرفه ای طراحی شده و از لحاظ قانونی ثبت شده باشد ) .
[...]

ادامه مطلب 0

لوگو یا آرم چیست؟

طراحی لوگو، , طراحی آرم , لوگو چیست

لوگو یا آرم چیست؟



یک لوگو بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری خدمات شما می باشد. لوگو به عنوان  آرم ، برند ، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می شود.

طراحی لوگو نقش به سزایی در رابطه با هویت بصری کسب و کار شما دارد. در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می رسد به عنوان مثال : کوکا کولا ، نایک ، اپل و ...

 برخی از مزایای طراحی لوگو:

     ارائه بیان بصری.
     دادن یا اضافه کردن شخصیت.
     منحصر به فرد بودن.
     معرف هویت بصری .
     هماهنگی  با بازار هدف خاص و یا مخاطبان .[...]

ادامه مطلب 0

طراحی لوگو

در صورت عدم رضایت از طراحی لوگو وجه طراحی لوگو پس داده می شود. طراحی لوگو برای تمام سلایق و با در نظر گرفتن تمام اصول حرفه ای طراحی آرم.

طراحی زیبا

هر سازمان و یا شرکتی دارای یک  شخصیت خاص می­باشد که این شخصیت وابستگی ویژه­ ای به تطابق اجتماعی انسانها دارد

طراحی آرم

طراحی لوگو برای تمام سلایق و با در نظر گرفتن تمام اصول حرفه ای ، طراحی لوگو ، آرم یا نشانه خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما بخواهید

طراحی تراکت

لوگو یک محصول و یا شرکت در واقع نمادی از شخصیت و نشانی از تولید و محصول آن شرکت می­باشد

طراحی لوگو آخرین مقالات

خدمات ما چه کارهایی می توانیم انجام دهیم

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی بروشور

طراحی بروشور

طراحی بروشور

طراحی بروشور

عکاسی

عکاسی صنعتی

عکاسی اجسام

عکاسی

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

چرا ما ؟ دلیل انتخاب سایت

طراحی لوگو

85%

طراحی بروشور

91%

طراحی کاتالوگ

78%

عکاسی

67%

طراحی خاص

95%

طراحی تراکت

طراحی لوگو

طراحی لوگو (Logo Design )

 

هر سازمان و یا شرکتی دارای یک شخصیت خاص می­باشد که این شخصیت وابستگی ویژه­ ای به تطابق اجتماعی انسانها دارد .

لوگو یک محصول و یا شرکت در واقع نمادی از شخصیت و نشانی از تولید و محصول آن شرکت می­باشد ، مائده دیزاین طراحی لوگوها را غالباً به صورت کلمه­ ای ، علامت ابزاری و یا ترکیبی از آن دو بکار می­گیرد که به طور مثال تصویر 1 جلوه ­ی لوگو کلمه­ ای و تصویر 2 بیان لوگو ابزاری و توصیفی می­باشد که ابزار بصورت یک تصویر بصری بوده و تصویر 3 از سبک ترکیب کلمه و ابزار می باشد .

مائده دیزاین لوگو را به شکل­ هایی طراحی می­کند که برخی از آن نمونه­ ها عبارتند از :

 

1. طراحی لوگو منحصر به نام

( Exclusive Logo Names ) :

 

 در طراحی این لوگو مسلماً آنچه به چشم می­خورد طرحی از اسم سازمان و یا شرکت می­باشد که در مائده دیزاین به آن طراحی لوگو اسمی گفته می­شود .

 

2. طراحی لوگو نام – نشان :

  مائده دیزاین این لوگو را ساختاری از نام سازمان و یا شرکت در درون یک نماد بصری قرار می­دهد .

 

3. طراحی لوگو با حروف نخستین سازمان یا شرکت :

  طراحی این لوگو مورد علاقه و بهره ی شرکت ها و سازمان هایی است که قصد دارند مائده دیزاین حرف اول کلمات شرکت و سازمانشان را در لوگو بگنجاند .

 

4. طراحی لوگو اسم و تصویر :

این لوگو را مائده دیزاین به گونه ای طراحی می کند که در آن لوگو اسم و تصویر سازمان و شرکت مجزا از هم قرار می­گیرند اما هر دو بخش لوگو مؤلفه ای ملازم با یکدیگر به حساب می آیند .

 

5. طراحی لوگو پیوندی :

مائده دیزاین با تجارب چندین ساله ی خود لوگوهای منحصر به فردی را طراحی می کند ، از آن جمله ، لوگوهایی است که در آن طرحی از اسم شرکت موجود نیست اما یک نوع اثر دیداری گرافیکی می باشد و مناسبت درستی را با سازمان یا شرکت و بیننده ایجاد می­کند . مائده دیزاین این لوگو را به گونه ای طراحی می کند که سازمان و شرکت به سادگی و بسیار ماهرانه شناخته می­شود ، به طور مثال مانند لوگو * .

 

6. طراحی لوگو نشانه ای :

مائده دیزاین برای ایجاد رضایت نسبت به کاربردی کردن لوگو نوعی دیگر از لوگو به نام لوگو اشاره­ای را طراحی کرده است که درطراحی این لوگو به نوع خاص از سازمان و یا شرکت اشاره دارد ، مانند علامت * که در لوگو * بیننده را به * اشاره می دهد و یالوگو شرکت * که اشاره­ای است به * .

 

7. طراحی لوگو انتزاعی :

در طراحی این نوع لوگو ، مائده دیزاین برای مورد پسند واقع شدن و جذب بیشتر مخاطبان شرکت ها و سازمان ها طرحی از لوگو که از اشکال گوناگون هندسی تشکیل یافته است را طراحی می نماید ، مطمئناً این طرح از لوگو منفعت بسیاری دارد و مورد گزینش و کشش مخاطبان خاص خود می­باشد . در این کار گرافیکی از لوگو ، طراحان مائده دیزاین از آزادی بیشتری برخوردار می باشند .

البته طرح های دیگری از لوگو وجود دارد که به مهم­ترین آنها اشاره نمودیم­ .

 امیدواریم مطالب در مورد لوگو قابل توجه خوانندگان قرار گرفته باشد .

آمار طراحی لوگو

40

نمونه لوگو ها

152

 طراحی بروشور

280

طراحی تراکت

184

طرح های ویژه

طراحی لوگو برای تمام سلایق و با در نظر گرفتن تمام اصول حرفه ای ، طراحی لوگو ، آرم یا نشانه خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما بخواهید

درباره ما

مائده دیزاین طراحی لوگو

طراحی لوگو برای تمام سلایق و با در نظر گرفتن تمام اصول حرفه ای ، طراحی لوگو ، آرم یا نشانه خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما بخواهید .

آدرس :

آدرس : تهران میدان حسن آباد کوچه حافظ پلاک 2
تلفن تماس : 66486235  -  66486177 - 021
فکس : 89776276
تلگرام : 09198004650
ایمیل : kgpr.ir[at]gmail.com
ساعت کار : 8/30 صبح الی 5 بعد از ظهر