طراحی لوگو فارسی رایگان : همانطور که می دانید برای ثبت برند یا شرکت خود به یک لوگو حرفه ای و منحصر به فرد نیازمندید. در دنیای تجارت و رقابت ها این لوگوها هستند که به برند یا کمپانی ها هویت می بخشند و مانند یک پل ارتباطی میان مخاطبان و صاحبان کسب و کار عمل می کنند. همچنین یک لوگوی ایده آل نمادی فراتر از یک تصویر یا نوشته می باشد ، لوگوی حرفه ای روند کسب و کار شما را به خوبی بیان می کند و القا کننده این موضوع است که شما چه شخصیتی دارید و در چه زمینه هایی فعالیت می کنید.
در این دوره ی زمانی که هر سازمان ، شرکت و کمپانی برای شروع تجارت خود نیاز به فعالیت در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی دارد ، نیاز به طراحی لوگو از هر زمان دیگری افزایش یافته است ؛ بدین سبب طراحی لوگوی متناسب با زمینه فعالیت شما همراه با ایده پردازی از مهم ترین و حیاتی ترین امور در شروع یک تجارت نوپا می باشد.
یکی از مهم ترین آیتم ها در طراحی لوگو که باید توجه ویژه ای به آن شود استفاده مناسب از نوع و سبک لوگو برای برند خود می باشد. طی مقالات قبلی انواع سبک های مختلف طراحی لوگو را معرفی کردیم ، حال در این مقاله به بررسی طراحی لوگوهای فارسی و لاتین و لوگوهایی که به صورت رایگان عرضه می شوند می پردازیم.
با توجه به مطالب بالا سوالی که در این زمینه ایجاد می شود این است که برای برند ما چه لوگویی با چه ساختار و چه نمادهایی مناسب است؟
برای پاسخ به این سوال ضروری است مواردی را که در ادامه مطلب بیان می کنیم درباره برند و زمینه فعالیت خود جهت طراحی لوگو فارسی رایگان بررسی کنید.
عملکرد برند و لوگوی خود را مشخص کنید.
۱- یکی از مهم ترین عناصر در طراحی لوگو موفق و منحصر به فرد شناخت کامل برند یا کمپانی می باشد. از این رو بخش اعظمی از شناخت برند خود از طریق سه سوال زیر ایجاد می شود.
- آیا سازمان یا کمپانی مورد نظرتان به تازگی شکل گرفته است؟
- با رقیبان زیادی رقابت می کنید؟
- رقیبان شرکت یا کمپانی در چه زمینه هایی فعالیت خود را افزایش داده اند؟
۲- دومین مورد تاثیرگذار در جهت عملکرد برند ، ایجاد ماندگاری می باشد. توجه داشته باشید مشتریان هرچیزی که درنظرشان جذاب تر باشد را خریداری می کنند. بدین سبب همیشه تصاویر بهتر از متن ها ، خدمات و محصولات در ذهن ها ثبت می شوند.
۳- مهم ترین عنصر تاثیرگذار در روند کاری برند یا لوگو ، ایجاد و جلب اعتماد مشتریان می باشد. بخشی از جذب و افزایش مشتری به اعتماد کردن به شما بستگی دارد. طراحی لوگویی که بتواند صداقت و درستی را به مخاطبان القا کند ، در جلب اعتماد مشتری موفق خواهد بود.
۴- در آخرین مرحله ی بررسی عملکرد برندتان باید درنظر داشته باشید که آیا مشتریان از روند کاری شما راضی هستند و به نوع تجارت شما دید خوبی دارند یا نه ؛ سپس لوگویی طراحی کنید که نمایانگر سادگی ، تخصص ، هوش و خلاقیت شما باشد و از تاثیرگذاری بالایی برخوردار باشد.
پس از تشخیص عملکرد برند خود ، باید انتخاب کنید که چه نوع لوگوی برای شرکت یا سازمان شما مناسب تر است. به عنوان مثال لوگوی فارسی که به سبک تایپوگرافی طراحی شده است را انتخاب کرده اید. بدیهی است که مخاطبان با لوگوهای فارسی بیشتر از لوگوهای لاتین ارتباط برقرار می کنند و راحت تر پیام یا شعار برند را از لوگوی فارسی دریافت می کنند.
سفارش طراحی لوگو فارسی رایگان
حال به مرحله ی سفارش طراحی لوگو فارسی می رسیم. بسیاری از وب سایت ها وجود دارند که با عنوان طراحی لوگو فارسی رایگان تمام ارزش های یک طراحی لوگو منحصر به فرد و جذاب را به چالش می کشند و زیر سوال می برند. مهم ترین اصل در یک طراحی لوگو حرفه ای و تخصصی ، منحصر به فرد اتود زدن طراح می باشد. یعنی لوگوی طراحی شده نباید در هیچ کجای دنیا دیده شده باشد و یا حتی یادآور لوگوی دیگری باشد.
سوالی که در این مرحله ایجاد می شود این است که با توجه به مراحل دشوار و پیچیده ی طراحی لوگو ، چطور یک طراح متخصص لوگویی منحصر به فرد و مطابق تمام اصول و استانداردهای جهانی طراحی می کند و به صورت رایگان به عموم مردم عرضه می کند؟
با اندکی تامل به راحتی دریافت خواهیم کرد که اگر لوگویی رایگان عرضه شود براساس اصول و استاندارهای جهانی طراحی نشده است و مهم ترین اصل طراحی لوگو که منحصر به فرد بودن است را دارا نمی باشد. حتی ممکن است از یک لوگو چندین شرکت یا سازمان استفاده کنند که بی شک استفاده از یک لوگو توسط چندین نوع تجارت و کسب و کار باعث شکست تمامی شرکت ها و برندها می شود.
در نتیجه با یک بار سفارش طراحی لوگو حرفه ای در شروع تجارتتان تا چندین سال با خیال راحت از لوگویی که هویت برندتان را نمایش می دهد ، استفاده کنید.
ریدیزاینِ طراحی لوگو فارسی رایگان
بعضی از افراد به این فکر می افتند که پس از چند سال آیا لازم است لوگوی خود را عوض کنیم یا تغییراتی در ساختار آن ایجاد کنیم؟
به عنوان مثال برند پپسی را طی چندین سال با یک لوگوی مشخص دایره ای شکل با رنگ های قرمز ، سفید و آبی می شناسیم که پس از چند سال برای جذب بهتر مخاطبان تغییراتی را در ساختار لوگوی خود ایجاد کرده است.
شما هم اگر پس از چند سال استفاده از لوگویتان ، احساس کردید دیگر از جذابیت بالایی برخوردار نیست ، می توانید مانند برندهای مشهور تغییراتی را در ساختار اصلی آن اعمال کنید و به هیچ عنوان سبک طراحی لوگوی خود را تغییر ندهید. با ریدیزاین یا طراحی مجدد لوگو هم هویت برندتان حفظ می شود ، هم جذابیت لوگو به آن بازگردانده می شود و هم برای چندین سال ممتد بدون نگرانی می توانید از آن لوگو استفاده کنید.
در پایان جهت جمع بندی می توان گفت به هیچ عنوان از لوگوهای رایگان که در وب سایت های مختلف به خاطر جذب مشتری عرضه می شود استفاده نکنید تا با شکست در شروع تجارتتان رو به رو نشوید. به تعبیری طراحی لوگو فارسی رایگان عبارتی پرمخاطب اما بی محتوا می باشد.
امیدواریم از مقاله طراحی لوگو فارسی رایگان نهایت لذت و استفاده را برده باشید.