طراحی لوگو صنعتی در میان انواع ژانرهای طراحی لوگو فرآیندی نه چندان ساده است. برای طراحی لوگویی جذاب ، تاثیرگذار و استاندار ابتدا باید از اهداف و ارزش های شرکت یا کمپانی آگاه باشید تا به خوبی بتوانید هویت برندتان را در بطن لوگو به تصویر بکشید. طراحی لوگو باید نشان دهنده ی نوآوری ، ابتکار ، اعتبار ، تخصص و پشتکار شما باشد ، همچنین این نماد تجاری باید شما را از سایر رقبا متمایز کند. هر شرکت صنعتی پیام و شعار مارکتینگ خاص خود را به همراه دارد و عناصر و المان های استفاده شده در طراحی لوگو نقش مهمی در انتقال پیام و تاثیرگذاری بر درک و دریافت مخاطبان دارند. هدف اصلی از ایجاد و طراحی یک لوگو هویت و اعتبار بخشیدن به کسب و کارها می باشد. معمولا در طراحی لوگوهای صنعتی نام کمپانی یا شرکت به همراه المان های مربوط به دنیای صنعت در ساختار اصلی لوگو درج می شود. همچنین طراحی لوگو صنعتی باید به گونه ای باشد که در سال های آتی قابل استفاده باشد و کیفیت و جذابیت خود را از دست ندهد.
نکات کاربردی در طراحی لوگو صنعتی
• مقیاس پذیری لوگوها در این سبک از طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که این لوگوهای صنعتی در انواع تبلیغات و رسانه های مختلف مانند کارت ویزیت ، کاتالوگ ، بروشور ، ست اداری ، وب سایت ، بیلبوردها و حتی ممکن است بر روی وسیله های نقلیه بزرگ هم چاپ شوند. بنابراین تا حدی جزئیات را به طور دقیق در لوگو اعمال کنید که در مقیاس های مختلف خوانایی آن از بین نرفته و در زمینه های رنگی مختلف و سیاه و سفید ویژگی ها و پیام خود را حفظ کند.
• طراحی لوگو صنعتی باید ساده ، جذاب ، به یاد ماندنی و قابل تشخیص باشد تا تاثیرگذاری بالایی بر مخاطبان داشته باشد. از نماد و المان های مرتبط با حوزه ی فعالیتتان استفاده کنید تا مخاطبان با دیدن این عناصر، شرکت صنعتی شما در ذهنشان تداعی شود.
• معمولا رنگ هایی مانند قرمز ، آبی ، سبز ، قهوه ای و مشکی متناسب با طراحی لوگو شرکت های صنعتی می باشند. قرمز نشان دهنده ی سرزندگی ، هیجان و شور است. آبی حس صداقت ، پایداری و تخصص را به مخاطبان القا می کند. سبز یادآور طبیعت ، نشاط ، زندگی و سازگاری می باشد. قهوه ای نمادی از تجربه ، تکامل و راحتی است ، همچنین مشکی بیانگر اقتدار ، اعتبار ، قدرت می باشد و مفهومی از جدیت را انتقال می دهد.
• سعی کنید از فونت هایی که جدیت را به مخاطبان القا می کنند در طراحی لوگو صنعتی استفاده کنید. منتقل کردن حس جدیت به مخاطبان نشان از تخصص ، پایداری و پیگیری ممتد امور دارد.
در پایان هم باید بدانید که طراحی لوگو امری است تخصصی و شخصیت و هویت یک برند به لوگوی آن بستگی دارد. هر چقدر لوگوی شما جذاب ، گیرا و در عین حال ساده باشد مخاطبان دریافت خواهند کرد که با یک شرکت صنعتی متخصص و ماهر رو به رو هستند. پس طراحی لوگو هم مانند هر امر دیگری نیاز به طراحان ماهر ، متخصص و کاربلد دارد.