

همانطور که گفته شد طراحی لوگو اسم فارسی و لاتین در دسته تایپوگرافی یا لوگوهای نوشتاری قرار گرفته است. همچنین لوگوها نوعی جلوه بصری هستند که با ایده پردازی ، خلاقیت و ترکیب نمادها و حروف در سبک های پیکتوگرام ، لوگوتایپ ، مونوگرام و لوگوهای ترکیبی به وجود می آیند. به همین سبب مخاطبان ، حتی لوگوهای نوشتاری هم در قالب تصاویر مشاهده می کنند. شما به عنوان یک طراح ماهر و خلاق باید تمام نظرات و دیدگاه های مخاطبان و بیننده ها را آنالیز کنید تا بدانید که کدام یک از سبک ها و جلوه های بصری برای مشتریان جذاب تر است. در نتیجه حتی اگر در نظردارید یک لوگوی نوشتاری یا اسم طراحی کنید ، باید بدانید که با یک تصویر نوشتاری رو به رو هستید و علاوه بر ویژگی های یک متن خوب باید ویژگی های یک تصویر خوب را هم در طراحی لوگو اسم لحاظ کنید.
طراحی لوگو اسم فارسی و لاتین از حروف نام برند ، شرکت یا کمپانی تشکیل می شود. فردی که طراحی لوگو اسم را بر عهده می گیرد ابتدا باید با هدف های کارفرما آشنا باشد تا بتواند لوگوی جذاب و کاربردی تری را طراحی کند.
طراحی لوگو اسم در ایران به دو روش انجام می شود:
طراحی لوگو اسامی فارسی
به یاد داشته باشید مهم ترین عنصر جذابیت در یک طراحی لوگو موفق علاوه بر منحصر به فرد بودن لوگو ، رمزآلود بودن آن هم می باشد. در نتیجه طراحی لوگو اسم فارسی را به گونه ای انجام دهید که در طراحی حروف از تکنیک ادغام یا کوتاه کردن حروف ، جهت رمزآلود بودن و جذب بیشتر بیننده استفاده کنید.
طراحی لوگو اسامی لاتین
در طراحی لوگو اسم لاتین سعی بر این داشته باشید که سادگی و خوانایی در ساختار اصلی لوگو طراحی شود. به کارگیری خلاقیت و انتقال شعار برند از طریق المان های کاربردی در ساختار اصلی لوگو از مهم ترین وموثرترین تکنیک ها در طراحی لوگو اسامی لاتین می باشد.
دوعنصر موثر در طراحی لوگو اسم فارسی و لاتین
۱- نام شرکت یا برند
باید بدانید که اولین عنصر محرک در جذب مخاطبان در طراحی لوگو اسم ، نام برند یا شرکت می باشد. هر چقدر نام برند جذاب تر باشد و مخاطبان بتوانند به راحتی با این نام ارتباط برقرار کنند و به سرعت اسامی برندها را به یاد بیاورند ، طراحی لوگو مطلوب تری را هم خواهید داشت. در جهت این امر سعی کنید از نام های کوتاه و ساده برای کمپانی خود استفاده کنید.
۲- نوع طراحی لوگو
در این مرحله نوع طراحی ، دیزاین و چیدمان حروف کنار یکدیگر برای مخاطبان جلب توجه می کند. این بخش از طراحی بیشتر از انتقال پیام ، جنبه زیبایی شناسی و جلوه های بصری دارد.
در پایان هم می توان گفت اگر فردی به طراحی لوگو اسم فارسی و لاتین می پردازد ، باید به تمام جنبه های متفاوت لوگو ، سبک ها و ژانرهای مختلف لوگو تسلط کامل داشته باشد. برخی از افراد در طراحی لوگو اسم تنها به جلوه های بصری و جذابیت ظاهری می پردازند و بعضی دیگر فقط به انتقال پیام برند به مخاطبان توجه دارند. در صورتی که یک طراح ماهر و حاذق ، انتقال پیام برند را در اولویت قرار می دهد ، در عین حال که به زیبایی و جذابیت لوگو هم می پردازد. باید بدانید که پیش بردن این دو امر به موازات یکدیگر ، یکی از تکنیک های دشوار در طراحی لوگو اسم می باشد.
امیدواریم در این مقاله ، آموزش طراحی لوگو اسم فارسی و لاتین به خوبی برای شما مخاطبان گرامی بیان شده باشد و نهایت لذت و یادگیری را برده باشید.