طی مقالات قبلی درباره ی تعرفه های متفاوتی که در وب سایت های مختلف ارائه شده است و قیمت مصوبی انجمن صنف گرافیک صحبت کرده ایم ، اما در این مقاله قصد داریم تفاوت قیمت های سبک های مختلف طراحی لوگو را بیان کنیم و به تعرفه طراحی لوگوتایپ (تایپوگرافی) بپردازیم.
سبک های محتلف طراحی لوگو
با توجه به اینکه هر سبک از طراحی لوگو مانند پیکتوگرام (لوگوهای تصویری) ، تایپوگرام (لوگوهای نوشتاری) ، مونوگرام و لوگوهای ترکیبی نیاز به اطلاعات ، خلاقیت و تخصص خاص و حرفه ای دارند و هرکدام از این سبک ها از اصول و استاندارهای جهانی برخوردارند ، یک طراح ماهر و حاذق لوگو با توجه به زمینه فعالیت کارفرما و بررسی تمام جهات کاری و رقبا ، باید بداند کدام یک از این سبک و ژانرها برای این نوع تجارت مناسب است. به تعبیری ضروری است که طراح لوگو پس از بررسی جنبه های مختلف تجارت های گوناگون ، اقدام به اتود زنی و پیاده سازی طرح در نرم افزارهای طراحی کند.
همچنین طراحی لوگو و آرم در دسته فعالیت هایی قرارگرفته است که چون از طرفی با سلیقه مشتری و از طرف دیگر با هنر شخصی طراح رو به رو هستیم ، نمی توان برای آن رقم و تعرفه ی خاصی در نظرگرفت و در این خصوص برآورد مناسبی که مطابق همه ی سلیقه ها باشد ، داشته باشیم.
تعرفه طراحی لوگوتایپ (تایپوگرافی)
حال با در نظرگرفتن شرایط ذکر شده ، وب سایت ها و طراحان لوگو برای هر سبک و ژانری قیمت جداگانه ای در نظر گرفته اند و معمولا در سایت های مختلف تمامی قیمت ها در نوسان هستند. همچنین انجمن طراحان گرافیکی با کارشناسی هایی مشخص برای فعالیت طراحی لوگو ، تعرفه ای حدود هشت میلیون تومان برای امسال در نظرگرفته اند که متاسفانه به هیچ عنوان مورد قبول عموم مردم و سفارش دهنده ها نمی باشد. بدیهی است که سفارش دهنده و مراجعه کنندگان از عیار بالای فعالیت طراحی لوگو و گرافیک باخبر نباشند و از آن جا که خروجی کار تنها با یک لوگو یا آرم دو سانت در دو سانت نمایش داده می شود ، گمان می کنند که کار بسیار ساده و آسانی می باشد و در شروع یک تجارت جدید دور از انتظارشان است که چند میلیون تومان هزینه صرف طراحی لوگوی شرکت یا کمپانی خود کنند.
واقعیت امر این است که یکی از دشوارترین طراحی های گرافیکی ، طراحی لوگو می باشد که شخص طراح باید با در نظرگرفتن اطلاعات حقیقی و حقوقی جهت محتواگذاری در تصویر ، نمادها و اشکال به علاوه نظرات و سلایق مشتریان و رعایت زیبایی و اصول در یک تصویر دوسانت در دوسانت به صورت خلاصه ، گویا و صریح طراحی نماید. به نظر می آید با وصف مراحل یک طراحی لوگو اصولی و منحصر به فرد حتی فکرکردن به آن هم سخت و دشوار به نظر می رسد و می توان گفت طراحی یک لوگو ، بدون داشتن تخصص ریسک بزرگی در فعالیت کاری به شمار می آید.
به همین سبب مجموعه مائده دیزاین با جمع آوری طراحان ماهر و متخصص و ارائه مشاوره های فنی ، هدفمند و دقیق در زمینه طراحی گرافیک و لوگو و هویت بخشی و ایده پردازی در ساختار اصلی لوگو ، سعی بر این داشته است که رضایت کامل مشتریان را بدست آورد ؛ همچنین با توجه به تعرفه طراحی لوگوتایپ (تایپوگرافی) و سایر سبک های ذکر شده در وب سایت های دیگر ، مائده دیزاین برای تمامی سبک ها و ژانرهای مختلف طراحی لوگو تنها یک تعرفه ی مشخص را در نظرگرفته است تا مشتریان و متقاضیان با خیال آسوده لوگوی دلخواه خود را سفارش دهند و نگران نوسان قیمت ها در زمینه های مختلف طراحی لوگو مانند وب سایت ها و تعرفه های پیشنهادی دیگر طراحان نباشند.
مجموعه مائده دیزاین با در نظرگرفتن تمام شرایط یک متقاضی که به تازگی تجارتی را شروع کرده است و برای شرکت یا کمپانی خود علاوه بر یک لوگوی منحصر به فرد نیاز به خدمات دیگری مانند کارت ویزیت ، ست اداری و… هم دارد ؛ پکیج هایی در نظرگرفته است که متقاضی با انتخاب هرکدام از این پکیج ها بسته به سلیقه و شرایط خود ، از تخفیف های ویژه ای بهره مند می شود. همچنین یکی از جذاب ترین آیتم های موجود در گروه تبلیغاتی مائده دیزاین جهت طراحی لوگو گارانتی بازگشت وجه می باشد. با توجه به اینکه طراحی لوگو در مائده دیزاین دقیقا در راستای خواسته ها ، نظرات و سلایق مشتریان انجام می شود و هرکدام از طراحی لوگوها توضیحات و دلایل خاص خود را دارند ؛ اما با این وجود اگر در شرایطی طراحان ماهر و حاذق مائده دیزاین در صورتی که با دلایل منطقی و به دور از سلیقه شخصی نتوانند لوگوی دلخواه مشتری را طراحی کنند و لوگوی طراحی شده مورد پسند متقاضی قرار نگیرد ، تمام وجه دریافتی بازگردانده می شود. همچنین اگر کارفرما با قبول و پذیرش اولین طراحی لوگو ، برای بار دوم درخواست طراحی مجدد همان لوگو به سبک دیگری را داشته باشد ؛ تیم مائده دیزاین تنها با دریافت پنجاه درصد از قیمت پایه ، شروع به طراحی مجدد لوگو می کنند و با هربار طراحی لوگوی مجدد به سبک های مختلف این روند ادامه دارد.
با توجه به قیمت ثابت در تعرفه طراحی لوگوتایپ (تایپوگرافی) و سبک های مختلف دیگر ، پکیج های تخفیفاتی ، گارانتی بازگشت وجه و طراحی مجدد یک لوگو تنها با دریافت پنجاه درصد از قیمت پایه ، با خیال آسوده لوگوی دلخواه خود را سفارش دهید و از طراحی لوگو منحصر به فرد ، ساده و جذاب خود نهایت لذت را ببرید.
گروه تبلیغاتی مائده دیزاین بر اساس اصول ، استاندارهای جهانی ، تکنیک ها ، ایده پردازی ، ساده گرایی (مینیمالیستی) و از همه مهم تر کاهش هزینه ها شیوه و روند کاری خود را بنا کرده است . همچنین بنیادی ترین و ارزشمند ترین اصل در مجموعه مائده دیزاین کسب رضایت مشتریان می باشد. یک طراحی لوگو مطلوب علاوه بر اینکه باید دربرگیرنده ی سلایق مشتریان باشد ، ضروری است که با نمادها و اَشکال کاربردی و تکنیک های طراحی به یک شرکت یا کمپانی هویت و شخصیت ببخشد و متقابلا باید شعار یا پیام شرکت را به مخاطبان منتقل کند. در واقع یک لوگوی جذاب و منحصر به فرد مانند پل ارتباطی میان صاحبان کسب و کار و مشتریان عمل می کند. مجموعه ی مائده دیزاین با به کارگیری طراحان ماهر و تکنسین های مجرب تمام موارد ذکر شده در بالا را به بهترین نحو اجرا خواهد کرد.
امیدواریم با ارائه این مقاله به طور کامل با تخصص و تکنیک های طراحان حرفه ای ما آشنا شده باشید و از شرایط طلایی ، ایده آل و منحصر به فرد سفارش و تعرفه طراحی لوگوتایپ (تایپوگرافی) در مجموعه مائده دیزاین نهایت استفاده را نمائید.