

در زمینه طراحی لوگو افرادی که خلاقیت خوبی در به کار کارگیری طرح ها و رنگ ها کنار یکدیگر دارند، می توانند نماد یا نشانه ای که در ذهن مجسم کرده اند را به خوبی بر روی کاغذ به تصویر بکشند. اگر شما همواره به دنبال یک طراح ماهر لوگو می باشید و یا سعی دارید به یک طراح حرفه ای لوگو تبدیل شوید ، کافی است علاوه بر تمرین زیاد چند نکته را همیشه در گوشه ی ذهن به عنوان چهارچوب طراحی لوگو نگه دارید تا طرحی منحصر به فرد و جذاب اتود بزنید.
مینیمالیست یا ساده گرایی
در برخورد با بسیاری از لوگوهای گوناگون دریافت خواهیم کرد که هیچ طراحی لوگویی مانند NIKE ساده و مینیمالیست نمی باشد. با این حال که این لوگو از ساختاری بسیار ساده تشکیل شده است اما به ندرت شخصی را پیدا خواهید کرد که این لوگو را نشناسد. این چنین طراحی لوگو در بسیاری از گرایشات امروزی رواج یافته است و لوگوهای ساده از نظر مخاطبین میان محبوب ترین ها قرار گرفته اند.
طراحی لوگو به سبک کلاسیک
در واقع آنچه از طراحی کلاسیک در ذهن طراحان لوگو تداعی می شود ، طراحی لوگوهای بسیار پیچیده و شلوغ است که دیگر نه تنها مخاطبان جذب چنین لوگوهایی نمی شوند و نمی توانند به خاطر بسپارند ، بلکه از این سبک لوگوها فراری هم هستند. اما باید بدانید که نسل جدیدی از طراحی لوگو به سبک کلاسیک مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. این نوع طراحی لوگو به سبک کلاسیک همراه با نوعی فونت و خطوطِ مشخص ، می باشد. مانند تصویر زیر که دایره در اطراف نام تجاری برند طراحی شده است. می توان گفت طراحان حرفه ای ، مینیمالیست و ساده گرایی را همراه و موازی با سبک کلاسیک در طراحی لوگو پیاده سازی می کنند.
استفاده از اشکال هندسی
در یک طراحی لوگو حرفه ای هیچ عنصری مانند اشکال هندسی قابل تشخیص نمی باشد. با استفاده از اشکال هندسی و ترکیب آنها با یکدیگر معنای موردنظر به مخاطبان منتقل می شود و ممکن است تاثیرگذاری بالایی بر برند داشته باشد.
از طرح های پیچشی استفاده کنید
امروزه طراحی های عجیب و غریب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از طرح های پیچشی به این موضوع نزدیک شوید و سعی داشته باشید نظر مخاطبان نسل جوان را به خوبی جلب کنید. یک خط کج یا دسته ای از خطوط بهم تنیده شده می تواند یکی از المان های موثر در طراحی لوگو مد نظرتان باشد. با طراحی خطوط بر روی کاغذ می توانید اشکال دورانی یا مارپیچ بکشید.
طراحی لوگو خود را زینت ندهید
همانطور که در بالا گفته شد ساده گرایی مهم ترین اصل در طراحی لوگو می باشد. مهم ترین هدف در طراحی لوگو معرفی برند به مخاطبان است. همچنین یک لوگو موفق باید در طی چند ثانیه شعار پنهان شده در بطن خود را به بیننده منتقل کند. زینت بخشیدن به لوگو درست هدف طراحی لوگو را نشانه می گیرد و مخاطبان با دیدن یک لوگو پر زرق و برق فقط محو تماشا ظاهر لوگو می شوند و به هیچ عنوان پیگیر برند و شعار لوگو نمی شوند. راه های زیادی وجود دارد تا یک لوگو زیبا ، جذاب و گیرا خلق کنید. همچنین توجه داشته باشید عوامل زیادی وجود دارد که به جذابیت لوگو بیفزاید اما این نوع طراحی دیگر در راستای ساده گرایی یا مینیمالیست حرکت نمی کند.
سعی کنید در نگاه اول لوگوی طراحی شده خوانا باشد و بدون هیچ دخالت عوامل دیگری شعار یا پیام برند را به مخاطبان منتقل کند.
برای طراحی مینیمالیستی موفق سعی کنید “بدون برداشتن خودکار از روی کاغذ لوگو را طراحی کنید” ، سپس طراحی لوگو خود را آزمایش کنید.