هدف از طراحی لوگو چیست ؟ : در زمینه طراحی لوگو بارها و بارها مقاله های متعددی ارائه شده است اما باید بدانید که طراحی لوگو موضوعی چند بُعدی می باشد و بررسی کردن این موضوع مهم برای افرادی که هنوز مبحث طراحی لوگو حرفه ای برایشان مشخص و روشن نشده است بسیار مفید و کاربردی می باشد. امروز می خواهیم مبحث عملکرد و راندمان طراحی لوگو را در این مقاله بررسی کنیم.
عملکرد و کابردهای طراحی لوگو در یک نگاه
در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از ایجاد و طراحی لوگو سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.
یقینا همه ی ما روزانه با تعداد بیشماری از طراحی لوگوهای متفاوت برخورد کرده ایم. اما زمانی که با طراحی لوگویی استثنایی و جذاب رو به رو می شویم در کسری از ثانیه مجذوب لوگو شده و چنان غرق در طراحی آن می شویم که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپاریم.
عملکرد و راندمان تبلیغاتی طراحی لوگو
باید بدانید که تاثیرگذاری یک طراحی لوگو حرفه ای بسیار بسیار بیشتر از تبلیغات گران قیمت و بدون برنامه است. تبلیغات اصولی و صحیح همراه با طراحی لوگو حرفه ای در راستای جذب مخاطبان کاربردی می باشد. در هر تجارت تازه تاسیس یا شناخته نشده که نیاز مُبرم به تبلیغات اصولی و صحیح دارد ، ابتدا باید هدف از تبلیغات مشخص شود. در همه ی تجارت ها هدف از تبلیغات از فرمول زیر تبعیت می کند:
• سوالی اساسی و اصولی : چرا تبلیغات ؟
• پاسخ صحیح : در راستای دیده شدن!
گاهی اوقات در برخی از تبلیغات میدانی و محیطی دیده شده است که تنها لوگو کمپانی بدون هیچ توضیح اضافی و حتی بدون ذکر نام کمپانی بر روی یک بیلبورد بزرگ درج شده است.
با دیدن این نوع از تبلیغات که با طراحی لوگو حرفه ای صورت می گیرد اولین تصویری که در ذهن مخاطبان ایجاد می شود یک علامت سوال می باشد. اگر لوگو رمزآلود و در عین حال ساده طراحی شده باشد و شعار یا پیامی را به همراه داشته باشد. بینندگان پس از ایجاد سوال با کمی دقت باید پیام لوگو را دریافت کنند و از زیبایی و جذابیت لوگو لذت ببرند.
تبلیغات با در دست داشتن یک شناسنامه معتبر و پشتوانه فکری قدرتمند ، جلوه ای زیبا و بی نظیری به نام تجاری برند و حتی حرفه ای دیده شدن برند و کمپانی می بخشد. باید توجه داشته باشید که اگر طراحی لوگو بر اساس استاندارهای جهانی و اصول صورت نگرفته باشد مخاطبان پس از دیدن لوگو با بی توجهی از آن طرح عبور می کنند.
سایر عملکردهای طراحی لوگو
ایجاد اعتبار برای برند : طراحی لوگو حرفه ای نماینده برندی است که اصالت دارد و به هویت خود در دنیای تجارت ها اهمیت می دهد.
فروش بیشتر : یکی دیگر از کاربردهای موثر طراحی لوگو بالا بردن فروش در تجارت ها می باشد. به عنوان مثال لوگوی برند اپل که یکی از موفق ترین ها در حال حاضر می باشد ، در جامعه امروزی یکی از دلایل فروش بالای برند اپل لوگوی این برند می باشد.
تاثیرگذاری بیشتر : طراحی لوگو حرفه ای در عین حال که مخاطب را جذب نموده در ذهن او ثبت هم شده و پیام خود را در ذهن مخاطب حک می کند. این بدین معناست که در دنیای تجارت و رقابت ها هم دیده شدن ، هم فهمیدن و حلاجی کردن و هم به خاطر سپردن که نهایت تاثیرگذاری یک لوگو است تنها با یک طراحی لوگو حرفه ای انجام می شود.
امیدواریم نهایت لذت را برده باشید و به اهمیت بالای طراحی لوگو حرفه ای و اصولی پی برده باشید.