پیشنهاد تخصصی در طراحی لوگو : در مقاله قبلی ۵ مرحله ضروری قبل از شروع طراحی لوگو بیان شد. در واقع می توان گفت مراحل آماده سازی برای طراحی لوگو از مهم ترین عوامل موفقیت در طراحی می باشد. در این مقاله به آموزش مراحل طراحی اولیه لوگو می پردازیم.
طراحی اولیه
۶- کلیات طرح موردنظر را طراحی کنید.
طراحی اولیه اغلب اوقات با مداد و کاغذ میسر می شود. با درک و بیان قوی آن چرا که در ذهن خود تجسم کرده اید با طراحی بر روی کاغذ به مخاطبان انتقال دهید. در این مرحله مهم نیست طرح های نامفهمونی زده باشید ، در واقع ایده پردازی و الهام گرفتن از این طرح ها از عوامل مهم در اتود زدن می باشد.
۷- وکتور بسازید.
بعضی از طراحان طرح های اصولی خود را بر روی کاغذ گراف می زنند اما بهترین راه برای جلوگیری از طراحی مجدد این است که طراحی لوگو خود را با وکتور درست کنید. در جهت این امر نرم افزار قدرتمند Illustrator CC شما را قادر می سازد که بر روی تولیدات خود بدون از دست دادن کیفیت تغییر مقیاس اعمال کنید.
۸- فونت لوگوی خود را با دقت انتخاب کنید.
امروزه با کمی دقت در طراحی لوگوهای موفق دریافت خواهیم کرد که لوگوها به سمت تایپوگرافی گرایش عجیب پیدا کرده اند. به عنوان مثال به لوگو مایکروسافت دقت کنید. طراحی لوگو جدید مایکروسافت یک گرایش صریح و کاربردی را به تایپوگرافی نشان داده است. برای استفاده از تایپوگرافی در طراحی لوگو خود دو راه پیش رو دارید:
• استفاده از فونت های آماده
• استفاده از فونت سفارشی
اگر یک فونت سفارشی ایجاد کرده اید ، آن را بر اساس مد روز طراحی نکنید زیرا به سرعت تاریخ انقضا آن می گذرد. مهم ترین عنصر در طراحی یک فونت سفارشی خوانا و ساده بودن آن می باشد.
۹- تطبیق حروف و فونت ها با یکدیگر
برای خلق فونتی منحصر به فرد و مناسب در طراحی لوگو خود می توانید از تکنیک حذف ، گسترش ، پیوست و تغییر در بعضی از حروف استفاده کنید. دقت کنید که این تغییرات در حروف خوانایی آن ها را از بین نبرد.
۱۰- از فونت های پر زرق و برق اجتناب کنید.
در طراحی لوگو خود از فونت های پر زرق و برق استفاده نکنید. فونت های جذاب و زیبای بسیاری هستند که ممکن است در صدها تبلیغات دیگر مانند کارت ویزیت ، کاتالوگ و بیلبوردها از آن ها استفاده شده باشد و اغلب هم به صورت رایگان عرضه می شوند. شما در دنیای حرفه ای طراحی لوگو تا می توانید از فونت های کلاسیک و ساده استفاده کنید و از رنگ و لعاب دادن بیش از حد به لوگوی خود بپرهیزید.
۱۱- تایپ را با نام تجاری برند تطبیق دهید.
نام تجاری نشان از هویت و شخصیت یک برند می باشد. از این پس تطبیق دادن فونت با نام تجاری اعتبار ، شخصیت ، تخصص و حس اعتماد را به مخاطبان منتقل می کند. به عنوان مثال برای طراحی فونت لوگوی یک شرکت صنعتی باید از فونتی که بیانگر جدیت می باشد استفاده کنید.
قسمت سوم چند پیشنهاد تخصصی در طراحی لوگو در مقاله بعدی ارائه می شود.