

همانطور که در مقالات قبلی بیان شد طراحی لوگو یکی از مهم ترین عناصر تاثیرگذار در کسب و کار و تجارتتان می باشد که به عنوان هویت ، شناسه ، پیام برند عمل می کند. امروزه تقریبا هیچ سازمان و اُرگانی وجود ندارد که بدون یک طراحی لوگو استاندارد در زمینه کاری خود موفق باشد. در این مقاله قصد داریم مراحل طراحی لوگو استاندارد که بر طبق اصول و تخصص طراحی شده را بیان کنیم.
توصیه های مفید در طراحی لوگو استاندارد
پیچیدگی در ساختار طراحی لوگو استاندارد
اگر از المان ها و اشکال شلوغ و پیچیده در طراحی لوگو خود استفاده کنید ، در این صورت مطمئن باشید که هویت و برندتان به راحتی فراموش خواهد شد. یک لوگو که بر طبق استاندارهای جهانی طراحی شده باشد باید ساده ، صریح و به دور از هرگونه پیچیدگی باشد. سعی کنید از رنگ سازمانی متناسب با زمینه فعالیتتان در لوگو خود استفاده کنید.
نسبت طول و عرض در طراحی لوگو استاندارد
اولین قدم در طراحی لوگو برای جذب مخاطبان رعایت تناسب می باشد. لوگوهایی که کوتاه و پهن یا باریک و بلند هستند از نظر جلوه های بصری گیج کننده و غیرقابل تشخیص می باشند. توجه داشته باشید که در همه ی طرح ها لازم به قرینه سازی نیست اما طراحی لوگو بر اساس عدد فی یا نسبت طلایی ، تعادلی متناسب بین طول و عرض در ساختار اصلی لوگو ایجاد می کند. بهتر است در ابتدای طراحی خود از اشکال هندسی که از جذابیت بالایی برخوردار است مانند دایره یا مربع استفاده کنید.
خصوصیات مجزا در ساختار اصلی لوگو استاندارد
در شرایطی که مشتری درخواست استفاده از اشکال هندسی همراه با متن را به یک میزان در طراحی لوگو دارد ، توصیه می کنیم که بر روی هر قسمت از لوگو به طور جداگانه کار کنید و پس از اتمام طراحی ، عناصر لوگو را کنار یکدیگر قرار دهید تا طرح کامل شود.
طرح و مفهوم طراحی لوگو استاندار ساده و سبک باشد
مهم ترین هدف از ایجاد طراحی لوگو انتقال مفاهیم و پیام برند به مخاطبان است. با توجه به اینکه طراحی چند ایده در یک طرح ساده لوگو کار چندان آسانی نیست ، در نتیجه بهتر است شما یک یا دو ایده را در ساختار اصلی لوگو پیاده کنید تا لوگویی ساده و جذاب در اختیار داشته باشید. هر چه ایده های اعمال شده در لوگو بیشتر باشد ؛ لوگو به همان نسبت آشفته تر، پیچیده تر و گیج کننده تر خواهد بود.
تبلیغات طراحی لوگو استاندارد
اخرین مرحله ی طراحی لوگو استاندارد ، تبلیغات می باشد. هرچه مخاطبان زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به لوگو کنند ، میزان ثبت و نگهداری لوگو در ذهن ها بالاتر می رود. روش های متعددی برای تبلیغات یک لوگو وجود دارد که مهم ترین آنها تبلیغات در تلویزیون ، بنرها و آگهی تبلیغاتی چاپی می باشد که هر چه بیشتر در معرض دید افراد باشد به شناخته شدن برند و لوگو سرعت می بخشد. هرچند که تبلیغات خارج از کنترل یک طراح است اما یک طراح ماهر با درنظر گرفتن همه ی شرایط و حداقل سی سال آینده ی کاری یک برند ، لوگو طراحی می کند.
امیدواریم از این مقاله بهترین روش های طراحی لوگو را آموخته باشید. جهت آموزش سبک های مختلف طراحی لوگو به بخش مقالات مائده دیزاین مراجعه نمائید.