امرزه در دنیای تجارت های گوناگون به علت تعدد برندها ، محصولات ، کالا و خدمات مشابه ارائه شده رقابتی سخت در بازارهای فروش ایجاد شده است که به همین دلیل تبلیغات در زمینه های مختلف نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخودار است. به یاد داشته باشید که همیشه یک تبلیغات درست ، اصولی و تاثیرگذار با استراژدی برندینگ همراه می باشد. همچنین تبلیغات ، خود یک حرفه ای تخصصی و بسیار مهم و ضروری در انواع تجارت ها است. از این رو در موفقیت یک تجارت تازه کار نقش متخصصان برندساز بسیار پررنگ می باشد. روش های گوناگونی در تبلیغات وجود دارد که می توان به بیلبوردها ، کاتالوگ ، بروشور ، ایجاد وبسایت و غیره اشاره نمود. مهم ترین روش در انواع تبلیغات برای معرفی یک تجارت یا برند به تصویر کشیدن لوگو یا آرم می باشد. در این مقاله قصد داریم به مبحث تاثیرات طراحی لوگو در موفقیت برند بپردازیم ؛ به ادامه مطلب توجه کنید.
تاثیرات طراحی لوگو در موفقیت برند
گویا و شیوا بودن لوگو
یکی از مهم ترین المان های موثر در تاثیرات طراحی لوگو در موفقیت برند ، گویا و صریح بودن لوگوها می باشد. به تعبیری طراحی لوگوها بیانگر نوع و فعالیت یک شرکت یا تجارت است. یک طراحی لوگو موفق در هر سبکی باید گویا و صریح پیام خود را به مخاطبان انتقال دهد. به عنوان مثال طراحی لوگو کمیته بین المللی المپیک از پنج دایره به رنگ های مختلف تشکیل شده است که هر کدام از دایره ها نماد یک قاره می باشد. مثلا دایره ی زرد رنگ مربوط به قاره ی آسیا ، مشکی به آفریقا و قرمز نمادی از آمریکا است. همچنین یکی دیگر از نظریه هایی که در ارتباط با این لوگو وجود دارد این است که در همه ی پرچم های ملل حداقل از یکی از این پنج رنگ استفاده شده است. طراحی لوگو المپیک یکی از موفق ترین و گویا ترین طراحی لوگوها در سطح جهان می باشد.
سادگی طراحی لوگو
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار طراحی لوگو در موفقیت برند ، سادگی یا مینیمالیستی می باشد. با کمی دقت در ساختار اصلی طراحی لوگوهای موفق متوجه خواهیم شد که این لوگوها از هرگونه المان و جزئیات پیچیده دوری می کنند. لوگوهای پیچیده که کلاسیک نام دارند به هیچ عنوان مناسب تجارت های امروزی نمی باشند ؛ بلکه سادگی و زیبایی مهم ترین ارزش در ساختار یک لوگو موفق است. لوگوهای ساده و حرفه ای که در عین حال پیام برند را در کسری از ثانیه به بیننده ها انتقال می دهند ، به سرعت در ذهن مخاطبان ثبت شده و روند تبلیغاتی برند را در جریان نگه می دارند.
تاثیرگذاری طراحی لوگو
لوگوهای تاثیرگذار در نقش طراحی لوگو در موفقیت برند را می توان به چند دسته تقسیم نمود:
- لوگوهای تصویری
- لوگوهای نوشتاری
- لوگوهای ترکیبی
- لوگوهای شعاری
در لوگوهای تصویری تنها از نمادها و اشکال در ساختار اصلی لوگو استفاده می شود. در لوگوهای نوشتاری متن یا حروف تنها المان های کاربردی در لوگوها هستند. لوگوهای ترکیبی ، لوگوهایی هستند که از یک تصویر خاص همراه با نام تجاری برند طراحی می شوند. لوگوهای شعاری هم تنها شعار و پیام برند را به مخاطبان انتقال می دهد.
با رعایت این سه مورد ، می توانید یک لوگو جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید ؛ امیدواریم از مقاله تاثیرات طراحی لوگو در موفقیت برند نهایت لذت و یادگیری را برده باشید.