بروشور یکی از متداول ترین راه های تبلیغات در بین کسب وکارهای مختلف است و مجموعه ای از اطلاعات جزئی، ویژگی ها، مزایای محصول، نوع عملکرد محصول، نحوه استفاده، قیمت و تنوع رنگی را داراست. در طراحی بروشور باید به این توجه کنیم که فقط بیست ثانیه فرصت داریم تا مخاطب را راضی به برداشتن بروشور و مطالعه آن کنیم پس طراحی و چاپ بروشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
بروشورها نسبت به کاتالوگ ها ارزان قیمت تر هستند و به سلیقه و انتخاب متقاضی طراحی می شوند. تیراژ بروشورها بالاست به دلیل اینکه باید بین بی شماری از مصرف کنندگان توزیع شود. بروشورها با گرم پایین چاپ می شوند به دلیل اینکه مطالعه ی بروشور برای مصرف کننده راحت تر و قیمت پایین تری داشته باشد.
رایج ترین بروشورها
- بروشور دو لت
- بروشور سه لت
- بروشور ضمیمه یا Gate-fold
- بروشور z-fold
نکاتی مهم برای طراحی بروشور عالی
- تصمیم گیری درست درباره مفهوم و مضمون بروشور
- سعی کنید طراحی خاص و خلاقانه داشته باشید
- سایز مناسب را برای چاپ انتخاب کنید
- حتماً bleed (فضای اندک اطراف کاغذ) را به کار ببرید
- استفاده از تصاویری با وضوح بالا
- استفاده از فونت مناسب
- استفاده از چارت، نقاط نشانه گذاری و …
- از فراخوان استفاده کنید
- طرحتان جلب توجه کند
- ارزش نگهداری را داشته باشد
- استفاده از کاغذ مرغوب