کاتالوگ شیوهای برای تبلیغات و تشریح در زمینه محصولات و فعالیت شرکت ها و مؤسسات است. در طراحی کاتالوگ باید توجه داشته باشیم که دسته بندی ها، ترکیب بندی ها و تراز کردن عناصر در یک صفحه به خوبی کنار یکدیگر قرار بگیرند این امر باعث می شود که تعادل و تباین در کاتالوگ به وضوح دیده شود. طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولاً گران تر از بروشور بوده و تعداد چاپ آن محدود است. کاتالوگ ها برای تعداد خریداران و عرضه کنندگانی که با شرکت یا کمپانی شما همکاری می کنند چاپ و تهیه می شود.
رایج ترین تیراژ چاپ در کاتالوگ ها به دو صورت افست و دیجیتالی است. افست را می توان یک چاپ با کیفیت اما کم هزینه در تیراژ بالا نام برد و چاپ دیجیتالی را یک چاپ گران اما بدون محدودیت در تعداد تیراژ نام برد. تعداد صفحات کاتالوگ بر اساس مضرب های عدد ۴ محاسبه می شود به این صورت که درکمترین تعداد صفحات یک کاتالوگ شامل جلد، پشت جلد و دو صفحه داخلی می باشد که مجموعاً ۴ صفحه است. تعداد صفحات بعدی ۸ صفحه – ۱۲صفحه – ۱۶صفحه – ۲۰صفحه – ۲۴صفحه – ۲۸صفحه – ۳۲ صفحه و… هستند.
کاتالوگ ها به سه دسته تقسیم می شوند:
- لت دار
- منگنهای
- سیمی