به دنبال یک لوگوی ارزان قیمت هستید؟
لوگوی ارزان : لوگوها یکی از مهم ترین عناصر در شناخت زمینه فعالیت تجاری شما هستند. در واقع بدون لوگو هیچ سازمانی تبدیل به برند نخواهد شد. یک لوگو در عین حال که ساده به نظر می رسد باید مفهوم نوع تجارت شما و نام تجاری شما را به مخاطب تفهیم کند.
سادگی در عین حال رمزآلود بودن یک لوگو باعث جذب و تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب می شود و همچنین سادگی و سهولت یک لوگو باعث به یاد ماندنی تر شدن نسبت به یک لوگوی پیچیده می شود به همین سبب مخاطبان در هر کجا لوگوی شما را مشاهده کردند یادآور برند شما هستند و دنبال کنندگان تجارت شما می شوند.
حال به عوامل موثر در موفقیت یک لوگو می پردازیم:
منحصر به فرد بودن و یونیک بودن لوگو
مهم ترین ویژگی یک لوگو، منحصر به فرد بودن آن است. نوع طراحی لوگو با توجه به تجارت شما و رقیبانی که ممکن است در زمینه تجاری و کسب و کار شما حضور داشته باشند باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه معرف نوع تجارت و نام تجاری شما است ، الهام گرفته از هیچ لوگوی دیگری نباشد و در ذهن مخاطب یادآوری لوگوی دیگری را نکند. یونیک بودن یک لوگو نیاز به طراحان ماهر و خلاق دارد که تمام جنبه های یک برند را بررسی و در نظر گرفته باشند و براساس خواسته متقاضی و دید متفاوت خود طراحی کنند.
سرعت در تاثیرگذاری لوگو
یک لوگوی موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر میگذارد و نظر مخاطب را به شدت به خود جلب می کند. سرعت بخشیدن به تاثیرگذاری بر مخاطب با سادگی لوگو همراه است. لوگو باید بی هیچ حرف یا سخنی به سرعت پیام خود را برساند و هماهنگی و انسجامی داشته باشد که از دیگر لوگوها متمایز باشد.
تاریخ انقضاء لوگو
در طراحی لوگو با مبحث بسیار مهم زمان و تاریخ انقضاء رو به رو هستیم. لوگو در یک زمان معین طراحی و منتشر می شود ولی آیا این لوگو تا چه حد اصولی و مستحکم طراحی شده است که در طول استفاده در چند دهه بیانگر تمامی ارزش های برند باشد و طی سال ها جذابیت خود را از دست ندهد. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که لوگوی طراحی شده در معرض سلیقه ها و دیدگاه های متفاوت قرار می گیرد در نتیجه با رعایت تمام اصول طراحی لوگو می توان یک لوگوی به روز و آبدیت را در تمامی دوره ها داشته باشیم.
پیام رسانی لوگو بدون رنگ
یک لوگو خوب و اصولی بدون داشتن رنگ و به صورت سیاه سفید باید پیام خود را به مخاطب برساند. هرچند که رنگ ها یکی از مهم ترین عناصر در طراحی لوگو هستند اما لوگوی ما باید بدون داشتن رنگ مفاهیم نهفته در خود را به مخاطب تفهیم کند و تنها رنگ ها برای برجسته تر کردن ویژگی های مهم یک لوگو و جذب بیشتر مخاطب کاربرد دارند.
حال افراد زیادی با این سوال رو به رو هستند که چه مقدار برای لوگو باید هزینه کرد ؟
زمانی که صحبت از لوگوهای ارزان قیمت میشود منظور لوگوهایی هستند که به صورت رایگان یا در یک بازه بین ۵ هزارتومان تا ۱۰۰ هزارتومان قرار میگیرند. به این گونه از لوگوها چیپ می گویند. افرادی هستند که تجارت جدیدی را تاسیس کرده اند و از اهمیت و تاثیرات مهم لوگو با خبر نیستند به همین دلیل می خواهند رایگان یا حداکثر تا سقف ۱۰۰ هزارتومان هزینه کنند تا لوگوی شرکت یا سازمان خود را بدست آورند. در اینجا چند سوال ایجاد میشود:
آیا لوگویی منحصر به فرد در اختیار دارید که در هیچ جای دنیا مشابه اش وجود ندارد و یادآور لوگوی دیگری نیست؟
آیا لوگو می تواند به خوبی نظر مخاطبان را جلب و شخصیت شرکت شما را منتقل کند؟
آیا یک بازه زمانی مشخص برای لوگو تعریف نشده است و تاریخ انقضاء ندارد؟
آیا لوگو می تواند زمینه فعالیت کاری شما را توصیف کند؟
آیا لوگو رضایت و کیفیت را به مخاطبان القا میکند؟
آیا لوگو بدون رنگ هم تاثیرگذاری خود را دارد؟
آیا لوگو قابل بزرگنمایی و مقیاس پذیر است؟
آیا لوگو هویت رسمی دارد؟
با توجه به سوالاتی که ایجاد میشود ما به مهم بودن آیتم لوگو در شروع یک کسب و کار پی می بریم. معمولا در لوگوهای طراحی شده ارزان قیمت فونت های تکراری ، اشکال غیرقابل بزرگنمایی و رنگهای بدون هارمونی مشاهده میکنیم. درواقع آن چیزی که یک لوگوی خوب باید داشته باشد این لوگوها ندارند.
افرادی که معمولا صاحب یک کسب و کار هستند به دلیل مدیریت سرمایه ابتدا برای لوگو هزینه نمی کنند بعد ها که در تجارت خود جلوتر میروند به اینکه لوگو یکی مهم ترین عناصر برای تبدیل شدن به برند خواهد بود پی می برند و مهم ترین چیزی که دریافت می کنند این است که لوگو هزینه نیست بخش مهمی از یک کسب و کار است.
لوگوها در طی زمان طولانی مدت از یک جذابیت بصری به یک تفکر درباره شرکتها یا سازمانها تبدیل می شوند و در یک دید چند ثانیه ای مخاطب ، نقطه شروع و پایان برندها یا شرکتها هستند و نقش حیاتی در تجارت ها دارند. در نتیجه با موضوع مهمی از تجارت خود به نام لوگو رو به رو هستیم و نمیتوان با بی اهمیتی این آیتم را در نظر نگرفت و به راحتی از کنارش گذشت.
روند طراحی یک لوگو حرفه ای به صورت زیر میباشد:
مفهوم اولیه
پژوهش
طراحی
اجرا
بازتاب
ارائه نهایی
درصد اینکه لوگوهای ارزان قیمت همچین فرآیندی را طی کنند بسیار پایین است و معمولا کیفیت مطلوب را ندارند. در نتیجه نه تنها برای کسب و کار شما سودی ندارد بلکه مخاطبان با دیدن یک لوگوی غیراستاندارد و غیر اصولی دریافت می کنند که با یک شرکت مبتدی و غیرحرفه ای رو به رو هستند.
انجمن طراحان گرافیک قیمت پایه برای طراحی لوگو را هفت میلیون تومان اعلام کرده اند اما گروه تبلیغاتی مائده دیزاین برای جلب رضایت و اعتماد مشتری به مراتب مبلغی کمتر از این را دریافت میکند زیرا هدف مشتریان در اولویتهای ما قرار دارد و برند شدن شرکتها به واسطه ی لوگوی طراحی شده توسط تیم مائده دیزاین یکی از بزرگ ترین افتخارات ما میباشد.
پس با خیال آسوده با توجه به گارانتی بازگشت وجه مائده دیزاین سفارش خود را ثبت نمایید.