

در این مقاله سعی داریم نحوه صحیح سفارش طراحی لوگو را برای شرکت های تازه تاسیس ، مدیران و صاحبان کسب و کار تازه کار بیان کنیم تا در کنار اهداف و خواسته های سفارش دهندگان لوگو ، حداکثر استفاده را از مجموعه طراح لوگو ببرند.
گام اول : انتخاب یک مجموعه طراح متخصص و قدرتمند برای سفارش طراحی لوگو
اولین و مهم ترین قدم برای سفارش طراحی لوگو ، شناخت و ارزیابی مجموعه منتخبی شماست. شما می توانید با ملاحظه نمونه طراحی ها پی به میزان تخصص و موفقیت مجموعه ی دلخواهتان ببرید. به این نکته توجه داشته باشید که تیم طراحی لوگو منتخبی ما طراحی لوگوی حرفه ای قبلا اجرا نموده و در رزومه کاری خود داشته باشد.
گام دوم : اعتماد به مجموعه طراحی لوگو
پس از شناخت کامل از مجموعه و اطمینان حاصل شده از این مسئله که شرکت های خوبی با طراحی لوگو مجموعه منتخبی ما به برند تبدیل شده اند و رضایت کامل از این همکاری داشته اند ما به این نتیجه می رسیم که با یک دفتر تبلیغاتی متخصص ، حرفه ای ، قابل اعتماد طرف هستیم و با خیال آسوده می توانیم طراحی لوگو خود را به این مجموعه بسپاریم.
گام سوم : سلایق و خواسته های خود را در طراحی لوگو به طور کامل به طراح خود بیان کنید.
به طور کلی لوگو یک نشانه گرافیکی از تجارت شماست و باید معرف شرکت ، نوع محصولات یا زمینه فعالیت شما باشد. در نتیجه هر آنچه از ویژگی های تجارت شما باید در لوگو برجسته تر باشد را بیان کنید و اگر با یک تیم ماهر طراحی لوگو طرف هستید از نظرات تخصصی آنها هم بهره مند شوید. در این صورت سلایق خود را همراه با تخصص و دانش طراحی لوگو در لوگوی خود مشاهده می کنید اما اگر هر آنچه که شما بگویید طراح پیاده سازی کند شما با یک گرافیست قرارداد بسته اید که مو به مو نظرتان را اجرا خواهد کرد و هیچگونه خدماتی بابت هزینه ای که پرداخت نموده اید دریافت نکرده اید.
گام چهارم : فرصت کافی به طراح خود بدهید
طراحی لوگو یک پروسه چند مرحله ایست و همه مراحل باید دقیق با صبر و حوصله طی شود به همین خاطر عجله در طراحی باعث می شود یک لوگوی بی کیفیت و نه چندان خوب تحویل بگیرید. از طراح خود بخواهید وقت کافی بر روی طراحی بگذارد و به بهترین نحو یک لوگوی منحصر به فرد را طراحی کند.
گام پنجم : نظرخواهی از همکاران خود نسبت به لوگوی طراحی شده
پس از طراحی لوگوی نهایی شما به عنوان نماینده ای از شرکت یا سازمان خود موظف هستید نظرات همکاران خود را نسبت به لوگوی طراحی شده بخواهید. همکاران شما به عنوان متخصص در زمینه کاریتان با دید متفاوت و بازتری به لوگو نگاه می کنند و ممکن است پیشنهادات مفید تری برای لوگو داشته باشند. اگر یک لوگوی فوق حرفه ای با تمام استاندارهای جهانی بر طبق اصول برای شما طراحی شده باشد ممکن است در سطح جهانی مطرح شود و در مقابل نظرات متفاوتی قرار بگیرد نظرخواهی از سایرین باعث می شود شما از چند دید متفاوت به لوگوی خود نگاه کرده باشید و همه ی جوانب کار را قبل از انتشار لوگو در نظر گرفته باشید.