طراحی لوگو شرکت ساختمانی و معماری باید چه ویژگی هایی داشته باشد: همانطور که گفته شد هر برندی که در زمینه فعالیت خود موفق بوده و مشهور می باشد از لوگوهای منحصر به فرد ، ساده و رمزآلود استفاده می کند. مهم ترین اصل در پیشی گرفتن از رقبا در کسب و کارتان هویت داشتن و به سرعت در ذهن مخاطبان تداعی شدن است.
در راستای ایده هایی که در زمینه طراحی لوگو طی مقالات قبلی بیان شد ، اگر شما صاحب یک شرکت ساختمانی هستید یا خرید و فروش مصالح ساختمانی می کنید و یا حتی در یک تیم حرفه ای معماری یا نقشه کشی عضو می باشید و می خواهید برای تجارتتان طراحی لوگو سفارش دهید ، این مقاله می تواند با ارائه ایده های جذاب ، متفاوت و متنوع در طراحی لوگو شرکت ساختمانی و معماری به شما بسیار کمک کند.
ویژگی های طراحی لوگو شرکت معماری و ساختمانی
اگر شما صاحب یک شرکت معاملات املاک هستید و به دنبال طراحی لوگو مناسب می گردید. باید توجه داشته باشید که لوگوها همیشه باید نشان دهنده ی زمینه فعالیت کسب و کار و تجارت ها باشند. به همین دلیل بهتر است از یک نماد یا تصویر خانه استفاده شود. اگر صاحب شرکت خرید و فروش مصالح ساختمانی هستید یا یک شرکت ساختمانی دارید می توانید از نمادها و عناصری به شکل ساختمان ، برج و ویلا در طراحی لوگو خود استفاده کنید. در لوگوهای شرکت های ساختمانی بهتر از تایپوگرافی (لوگوهای نوشتاری) استفاده نشود. زیرا برای مخاطبان قابل تشخیص نمی باشد که شما زمینه فعالیتتان چیست. بنابراین بهتر است از لوگوهای ترکیبی که از ترکیب تصویر یا نماد با نوشتار تشکیل می شود استفاده شود. بهتر است چیدمان در طراحی این نوع از لوگوها به صورت زیر باشد:
• اول یا نام کامل شرکت ساختمانی در میان تصاویر خانه یا برج ها طراحی شود.
• نام کامل شرکت ساختمانی یا معماری در زیر یک سقف خانه طراحی شود.
به چند طرح اولیه ، ابتدایی و ساده که برگرفته از چند ایده طراحی لوگو در زمینه شرکت ساختمانی ومعماری توجه کنید:
با مشاهده این نوع از لوگوها ، مخاطبان به سرعت دریافت خواهند کرد که این طراحی لوگو متعلق به یک شرکت ساختمانی یا معماری می باشد. همچنین باید بدانیم که سرعت بخشیدن به شناخته شدن شرکت شما با استفاده مکرر از لوگو طراحی شده حاصل می شود
طراحی لوگو شرکت مصالح و تجهیزات ساختمانی
هر کسب و کاری برای القا کردن زمینه فعالیت خود به مخاطبان از المان های مربوط به تجارت خود در طراحی لوگو استفاده می کند. اگر شما صاحب یک شرکت مصالح و تجهیزات ساختمانی هستید و المان های شرکت شما جرثقیل یا شیرآلات ساختمانی می باشد. سعی کنید به طور هوشمندانه جرثقیل به همراه نام تجاری شرکت در لوگو طراحی شود. این المان ها را با نام تجاری اداغام کنید و یک تصویر انتزاعی خلق کنید.
در پایان هم باید توجه داشته باشید که موفق ترین لوگوها همیشه به طور غیر مستقیم پیام خود را به مخاطبان و متقاضیان منتقل می کنند. در نتیجه این نوع از طراحی های ترکیبی در لوگوها باید رمزآلود باشد.