از اهمیت بالای طراحی لوگوی خود آگاه باشید
همانطور که می دانید لوگوها هویت بصری یک برند را به نمایش می گذارند و برای شروع یک تجارت یکی از مهم ترین بخش هایی که باید توجه ویژه ای به آن شود طراحی لوگو می باشد. بدون شک هر شرکت معتبری باید صاحب یک لوگوی با کیفیت باشد. در این قسمت می خواهیم به رایج ترین اشتباهات در طراحی لوگو بپردازیم که خیلی از کسب و کارها را از موفقیت و دیده شدن دور کرده است.
۱ – درج تمام جزئیات در طراحی لوگو
لوگوها تنها چند ثانیه زمان برای تاثیرگذاری بر مخاطب دارند از این پس فرصتی برای نمایش تمام اطلاعات برند یا شرکت وجود ندارد. طراحی لوگوای ، حرفه ای محسوب می شود که رمزآلود باشد و به طور مستقیم تمامی اطلاعات جزئی را به بیننده اش منتقل نکند.
۲ – به کار بردن جملات طولانی در طراحی لوگو
از به کار بردن جملات طولانی در طراحی لوگو خودداری کنید. حتما شما هم بارها شعارهای تبلیغاتی برندهای موفق را در کنار لوگوها دیده اید مثلا لوگو آدیداس با جمله ی معروف غیرممکن وجود ندارد یا لوگو کوکا کولا با جمله ی درب قوطی را باز کن تا سرحال شوی را دیده اید. فراموش نکنید که این جملات باید مختصر و کوتاه باشند و در هیچ شرایطی از جملات طولانی در لوگو استفاده نکنید.
۳ – استفاده از نمادها و اشکال شلوغ در طراحی لوگو
لوگوی شما قرار است در یک نگاه معرف برند شما باشد و کیفیت کاری ، پیام و تفکر قالب بر کسب و کارتان را نشان دهد. از این پس بهتر است لوگو ساده طراحی شود تا ذهن مخاطب درگیر و گیج نشود.
۴ – تقلید از ایده های تکراری در طراحی لوگو
تفاوت بسیاری بین الهام گرفتن از یک لوگو تا تقلید از آن است. استفاده کردن از نمادها ، اشکال ، سبک و نوع طراحی از یک لوگو در طراحی لوگوی خود اکیدا ممنوع می باشد. مهم ترین اصل در طراحی یک لوگوی موفق منحصر به فرد بودن آن است.
۵- سفارش طراحی لوگو به طراح آماتور
مدیران یک تجارت در ابتدا برای اداره سرمایه خود به یک لوگوی ارزان قیمت یا رایگان بسنده می کنند و طراحی لوگوی خود را بدست افراد آماتور می سپارند. لوگوها هویت یک برند را به نمایش می گذارند و تجارتی که لوگوی مناسبی برای معرفی خود انتخاب نکرده است در زمینه کاری خود درصد موفقیت آن بسیار پایین است. طراحی لوگو با کیفیت و تخصصی بدست طراحان ماهر و حرفه ای حاصل می شود پس طراحی لوگوی خود را بدست طراحان آماتور و مبتدی نسپارید.
۶- پیروی از مد روز در طراحی لوگو
استفاده از سایه ها و خطوط منحنی یا طرح های خاص در بازه های زمانی مختلفی در طراحی لوگو بسیار رایج می شوند که پس از مدتی به کلیشه تبدیل می گردند. یک طراح لوگوی حرفه ای به دور از هرگونه مدگرایی و مستقل از هر دوره زمانی یک لوگو یا طرح گرافیکی متناسب با نوع فعالیت شما طراحی می کند و از متدهای کلیشه ای و تکراری استفاده نخواهد کرد.