گرانترین طراحی: در این مقاله سعی داریم برندهایی که بیشترین هزینه را صرف برند سازی و طراحی لوگوی خود نموده اند را مطرح کنیم.
شهر بلفاست
هزینه کل:۲۸۰٫۰۰۰ دلار
این لوگو حرف B است که به شکل یک قلب طراحی شده و نام شهر در داخل آن آورده شده است. در سال ۲۰۰۸ شهرستان بلفاست تصمیم به تغییر لوگوی خود نمود و آن را به دست شرکت Wilson creative سپرد و آن ها این لوگو را طراحی کردند و به ازای آن ۲۸۰٫۰۰۰ دلار دریافت کردند. این لوگو به دلیل اینکه به شکل قلب است پیام آور عشق شده و در واقع سابقه خشونت بار گذشته این شهر را منتفی می کند.
شهر ملبورن
هزینه کل : ۶۲۵٫۰۰۰ دلار
این لوگو در واقع به منظور حمایت ار استراتژی هویت سازمانی جدید شهر ملبورن در سال ۲۰۰۹ توسط Landor associates طراحی شده است.
المپیک ۲۰۱۲ لندن
هزینه کل : ۶۲۵٫۰۰۰ دلار
این لوگوی المپیک در هم برهم به گفته منتقدین به مبلغ ۶۲۵ هزار دلار از شرکت طراحش Wolff olins خریداری شده است.
پپسی
هزینه کل : ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار
هزینه طراحی لوگوی پپسی حدود ۱ میلیون دلار است. این لوگو در سال ۲۰۰۸ تغییر کرد و خیلی ها این تغییر را شکست بزرگ این شرکت تلقی کرده و معتقدند که این گرانترین طراحی لوگوی از لوگوی ارزان کوکا کولا پایین تر است.
بی . بی . سی
هزینه کل : ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ دلار
این لوگو که در سال ۱۹۹۷ به مبلغ هنگفت ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ دلار باز طراحی شد که باعث تعجب همگان شد. این لوگو طولانی ترین زمان ماندگار لوگو را در این شبکه دارد.
ای . ان . زد
هزینه کل :۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار
این لوگو در سال ۲۰۰۹ به قیمت ۱۵ میلیون دلار باز طراحی شد. البته دلیل پرداخت این مبلغ را، بودن یک بانک بین المللی دانستند. این مبلغ شامل طیف استراتژی بازاریابی جدید نیز میباشد
پستن نروژ
هزینه کل :۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار
لوگو این شرکت که ارائه دهنده خدمات پستی است در سال ۲۰۰۸ کمپین گسترده ای برای تغییر داشت که هزینه ای معادل ۵۵ میلیون دلار یا ۳۰۰ میلیون کرون نروژی صرف آن شد.
اکسنچر
هزینه کل :۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰دلار
لوگوی این شرکت با هزینه ای معادل ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰ تغییر کرد که با بزرگترین شکست مواجه شد.
بریتتیش پترولیم
هزینه کل :۲۱۱٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار
این لوگو برای برند سازی جدید در سال ۲۰۰۰ با مبلغ ۲۱۱ میلیون دلار لوگوی خود را تغییر داد.
سیمانتک
هزینه کل :۱٫۱۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار
در باز طراحی لوگوی این شرکت هزینه ای ۱٫۱۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰ پرداخت شد که شامل یک پک کامل بود.