اسرار نهفته در لوگو: با توجه به اینکه گفتیم لوگو در واقع تصویری گرافیکی است که می تواند شامل متن یا عکس و حتی ترکیبی از هر دو باشد ولی پشت این این تصویر گرافیکی اهداف و ارزش هایی نهفته است که باید به آن توجه شود. این مهم میسر نمی شود مگر با استفاده از طراحی لوگو ساده که آن هم هنر و تجربه طراح آن است. در مقاله قبلی تعدادی از لوگو ها و اسرارشان را توضیح دادیم و اینک به ادامه آن می پردازیم.
اسرار نهفته در لوگو قسمت دوم
Le de tour france
با دقت در طراحی این لوگو متوجه اسرار نهفته در لوگو خواهیم شد. در این لوگو دوچرخه سواری را مشاهده می کنیم که به شکل حرف R است و رنگ زرد چرخ دوچرخه در واقع نماینده رنگ لباس شرکت در مسابقاتشان است.
Eight
این لوگو به قدری ساده طراحی شده که مفهوم خود را می رساند و دقیقاً همان اسم لوگو را بدون داشتن اسرار نهفته در لوگو در تصویر گرافیکی آن که همان eight است، مشاهده می کنیم.
LG
اسرار نهفته در لوگو الجی بسیار محسوس است. کلمات L و G داخل دایره بسیار مهم هستند. شرکت الجی این دایره را در واقع نماد جهان می داند و کلمات درونی آن نمادی از جوانان، آیندگان، انسانیت و فناوی است. الجی معتقد است که رنگ قرمز جذب کننده است و نشان از دوستی می باشد.
Killed
این لوگو در واقع به معنی کشته شده می باشد. اسرار نهفته در لوگو اینگونه است که نمادی از کشته شدن را به صورت حرف i افتاده به حالت افقی نیز در طراحی نشان داده شده است.
Quik silver
این لوگو متشکل از یک کوه است که موجی بر روی آن قرار دارد. نمادی از ورزش است این طراحی. ورزش کردن در شرایط سخت اسرار نهفته در لوگو این شرکت است. شرکت مدعی اینست که می تواند نیاز مشتریانش را در این زمینه فراهم کند. این لوگو حتی به سر قو هم شباهت دارد. برای طراحی لوگوی Roxy از دو عدد لوگوی Quik silver استفاده کرده اند.
Coca cola
اگر به حرف o موجود در کلمه cola توجه کنیم متوجه چه چیزی می شویم؟ خیلی کم پیش می آید که کسی متوجه آن شود. آن شبیه پرچم کشور دانمارک است، کشوری که به شادترین کشور جهان مشهور است. شرکت کوکا کولا این موضوع را متوجه شد و تبلیغات گسترده ای را در فرودگاه این شرکت به راه انداخت.
Federal express
لوگوی این شرکت به صورت کاملاً خلاقانه طراحی شده است. با نگاه اولیه متوجه دو رنگ مختلف می شویم. اسرار نهفته در لوگو این شرکت اینست که بین دو حرف E و x فضای خالیی وجود دارد که به شکل فلش است. این فلش به فکر و نگرش شرکت به آینده اشاره دارد.
Adidas
لوگوی این شرکت به شکل یک کوه است. دقیقاً هدف طراح این لوگو نشان دادن لوگو به صورت یک کوه با استفاده از سه خ کج می باشد. اسرار نهفته در لوگو آدیداس نشاندهنده سختی های راه به هنگام برطرف کردن نیازهای مردم است.
NBC
لوگویی که مشاهده می کنید به شکل یک طاووس است با پرهای رنگی رنگی. شرکت Rca تولید کننده اولین تلویزیون های رنگی بوده است که برای ایجاد ارتباط بین فناوری های جدید از این لوگو استفاده کرده اند. Rca خود صاحب NBC است.
Spartan
در طراحی این لوگو نهایت نبوغ و خلاقیت به کار رفته است. وقتی به این لوگو نگاه می کنیم اولین چیزی که می بینیم یک گلف باز به هنگام پرتاب توپ است اما اسرار نهفته در لوگو اینست که با دقت بیشتر در تصویر صورتی را می بینیم که کلانه اسپارتان را به سر دارد.
انجمن کودکان گمشده تگزاس
خلاقیت زیادی در این لوگو به کار رفته است. این لوگو از اسبی سفید در زمینه ای مشکی تشکیل شده است که رد پایی از کودک بر روی اسب است که دیگر نیست و گمشده است.
APPLE
طراح معروف لوگوی اپل “راب یانوف” می گوید که با صرف زمان زیادی به این طراحی خلاقانه رسیده است. یانوف می گوید وقتی که یک هفته مشغول کشیدن این لوگو از روی سیب های درون ظرف بودم و چیز خلاقانه ای به ذهنم نمی رسید ناگهان که یک سیب را گاز زدم وو درون ظرف قرار دادم، متوجه شدم که کلمه گاز زدن “Bite” مشابه اصطلاح “Byte” در کامپیوتر است بنابراین از طرح سیب گاز زده استفاده کردم.