لوگو خوب: لوگو در واقع یک تصویر گرافیکی است که می تواند ترکیبی از نوشته، تصویر یا علامت باشد. لوگو را اشخاص یا شرکت ها برای معرفی خدمات و محصولاتشان استفاده می کنند و در واقع لوگوی هر شررکت یا سازمانی باید مختص به خود آن سازمان باشد.
خصوصیات یک لوگو خوب
ویژگی های طراحی یک لوگو موفق
طراحی یک لوگو موفق باید دارای خصوصیاتی باشد که به برخی از آن ها اشاره می شود:
- اعتبار و سنخیت: یک طراحی لوگو موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو ( نام تجاری ) و تجارتی که لوگو به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
- مفهوم و معنی: طراحی مناسب و موفق باید بتواند به طرزی نا محسوس و زیرکانه و یا به طور مستقیم و دقیق مفهوم و معنای خود را انتقال دهد.
- ماندگار و پایدار: طراحی لوگو باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و تحمل طرح ها و مدهای مختلف را داشته باشد.
- انعطاف پذیر: یک طراحی موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید و تمام رنگی مورد استفاده قرار بگیرد.
- یک لوگو خوب طراحی شده را باید بتوان بصورت آنلاین ( به منظور استفاده در وب سایت ها ) و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
- طراحی خوب باید به گونه ای باشد که امکان تغییر اندازه یا مقیاس لوگو بدون تغییر کیفیت باشد.
- یک طراحی خوب و موفق باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد (یعنی به عنوان یک علامت تجاری از سوی طراحان حرفه ای طراحی شده و از لحاظ قانونی ثبت شده باشد)