ریدیزاین: مشهورترین برندهای جهان با هدف تحول و پیشرفت بیشتر در زمینه کاری خود به فکر طراحی لوگوی مجدد و مدرن سازی لوگوی قبلی خود ، سازگار با جوامع فعلی و تفکرات امروزی می افتند. فرایند طراحی لوگو هرچقدر هم حرفه ای و تخصصی طی شده باشد با گذر زمان دچار فرسودگی و کاهش جذابیت و تاثیرگذاری بر مخاطبان می شود.
از اساسی ترین علل فرسودگی در طراحی لوگو می توان به موارد زیر اشاره نمود:
۱) گسترش تجارت برندها یا تغییر روند کسب و کارها
هر تجارتی به طور معمول با گذشت زمان در حیطه کاری خود به ارتقا گسترش و پیشرفت دست می یابد و به یک برند معروف و مشهور تبدیل می شود. گاه این تغییرات در افزایش یا نوع محصولات صورت می گیرد و در بعضی مواقع در سطح گسترش یا محدوده کاری رخ می دهد. در چنین تغییراتی عموما با فرسایش و عدم کارایی طراحی لوگو رو به رو خواهیم شد. از این پس مدیران برندها یا کمپانی ها متناسب با این پیشرفت و گسترش طراحی لوگویی جدید و مدرن با هدف درک صحیح مخاطبان از این پیشرفت بر پایه ی لوگوی قبلی انجام می دهند.
۲) تغییر نظرات و سلیقه مخاطبان نسبت به طراحی لوگو برندها و شرکت ها
طراحی لوگو مهم ترین و کلیدی ترین نقش را در تجارت برندها ایفا می کند. همچنین طراحی لوگو باید به گونه ای انجام شود که لوگوها جذب و تاثیرگذاری بالایی داشته باشند. مخاطبان معمولا با تاثیر بصری از طریق لوگوها در چند ثانیه اول جذب می شوند و در همان ثانیه ها به این فکر می افتند که آیا با برند قابل اعتمادی رو به رو هستند یا نه. برندها با گذشت زمان به این موضوع نیز توجه می کنند که آیا طراحی لوگوی ما جذابیت ، به روز بودن ، تناسب با فرهنگ جامعه و همگام بودن با مد روز را دارا است یا خیر؟
لوگوی طراحی شده برای یک برند شاید تا چندین سال جذب ، تاثیر و گیرایی بالایی داشته باشد اما با گذر زمان با فرسایش و تغییر رو به رو خواهد شد. ممکن است عناصر استفاده شده در طراحی لوگو تا چند سال اخیر از عوامل مهم در جذب بالا مخاطبان بوده باشند اما حالا دیگر ارزشی نداشته باشند به همین دلیل برندهای بزرگ اصلاحات طراحی لوگو خود را بر اساس تغییر سلیقه مخاطبان و زمان انجام می دهند.
۳) تغییر برندینگ و مد جهانی
یکی از اصل های مهم در طراحی لوگو دوری از مدگرایی می باشد اما در دوره های زمانی متفاوت با تغییر سلیقه مخاطبان و متقاضیان برندها مجبور به انجام تغییراتی در لوگوی خود می شوند. برای مثال لوگوی گوگل در گذشته از فونت های گرد استفاده کرده است اما امروزه شاهد آن هستیم که فونت لوگوی خود را بسته به سلیقه مخاطبان تغییر داده است. معمولا طراحی مجدد لوگوها بر پایه همان لوگوی قبلی انجام می شود و در مراحل فرسایش ، پوسته لوگوها فرسوده می شود و همچنان ماهیت برند به همان لوگو بستگی دارد.
به خاطر بسپارید : یک لوگوی قدرتمند و حرفه ای مهم ترین سرمایه یک برند یا کمپانی محسوب می شود.
در حوزه گرافیک و تبلیغات مدرنیته کردن یک لوگو امریست غیرقابل جایگزین و هدف اصلی از طراحی لوگو و بازسازی مجدد لوگو دست یابی به بالاترین نقطه جذب و تاثیرگذاری برمخاطبان می باشد.
نمونه هایی از اصلاحات در طراحی لوگوهای مشهور را مشاهده می کنیم :