طبق نکاتی که در مقالات قبلی در زمینه طراحی لوگو بیان شد ؛ عوامل و عناصر گوناگونی در ساختار اصلی لوگو وجود دارد که از طریق آنها به راحتی می توان ذهن مخاطبان را به چالش کشید و پس از انتقال پیام برند یا کمپانی ، با نمادهایی جذاب و منحصر به فرد لوگوها را به راحتی در ذهن ها ثبت نمود. در این مقاله قصد داریم برخی از عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو
۱- بررسی هدف بازار برند یا کمپانی
یکی از مهم ترین اقدامات قبل از شروع طراحی لوگو بررسی هدف بازار کاری خود می باشد. مشتریان یا مخاطبان شما انتظار دارند در اولین نگاه زمینه فعالیت شما را از لوگوی برند شما دریافت کنند. در نتیجه بدون شناخت هدف و بررسی حیطه ی کاری خود نمی توانید یک لوگوی جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید.
۲- انعطاف پذیری در طراحی لوگو
در نظر داشته باشید که در طراحی لوگو ، انعطاف پذیر باشید و از ایده های متنوعی استفاده کنید. در یک طراحی لوگو اصولی حداقل باید پانزده تا سی سال آینده ی کاری یک برند ، شرکت یا کمپانی را در نظر بگیرید و لوگویی طراحی کنید که با اندکی تغییر یا اعمال ریددیزاین هویت کاری برند را همچنان به مخاطبان انتقال دهد.
۳- طراحی لوگو تنها یک عنصر است
یک طراحی لوگو منحصر به فرد در فرآیند موفقیت برندها تنها یک عنصر تاثیرگذار می باشد. توجه داشته باشید که ارائه خدمات تخصصی و اصولی همراه با کسب رضایت کامل مشتریان و استفاده از لوگو در طولانی مدت باعث به وجود آمدن برند و شهرت یک لوگو می شود. در نتیجه حتی اگر شما یک لوگوی قدرتمند و حرفه ای طراحی کرده باشید ؛ اگر عملکرد کارفرما در زمینه ی فعالیت تخصصی خود ضعیف باشد ؛ طراحی لوگو و حتی برند با شکست رو به رو خواهد شد.
۴- فونت تاثیرگذار در طراحی لوگو
یکی دیگر از مهم ترین عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو رنگ ها و فونت متناسب با زمینه فعالیت کارفرما می باشد. همانطور که می دانید هارمونی ، هماهنگی و نقش رنگ ها را به طور مفصل در مقالات قبلی بیان کردیم و اما انتخاب فونت مناسب با زمینه فعالیتتان برای درج نام برند یکی از دشوارترین مراحل طراحی لوگو محسوب می شود. اگر برای شرکت های رسمی لوگو طراحی می کنید بهتر است از فونت های شکسته و برای شرکت ها یا برندهای غیر رسمی از فونت های فانتزی هم می توانید استفاده کنید.
۵- ایده گرفتن از برندهای قدیمی
متاسفانه موفقیت در برندینگ از فرمول خاصی تبعیت نمی کند. شما می توانید با بررسی و ایده گرفتن از برندها یا طراحی لوگوهای مشهور قدیمی عناصر یا نکاتی را در روند کاری خود پیاده سازی کنید تا به شناخت شدن طراحی لوگویتان سرعت بخشید.
در پایان هم می توان گفت این پنج مورد از عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو را برای کسب موفقیت در هرشرایطی همواره در نظر داشته باشید. امروزه یک طراحی لوگو قدرتمند ، حرفه ای و منحصر به فرد رابطه ی مستقیمی با جذب مشتریان دارد.
برای اطلاعات بیشتر از عوامل و عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو ، انواع سبک های مختلف طراحی لوگو و آموزش های گوناگون طراحی لوگو با نرم افزارهای آماتور تا حرفه ای به بخش های مختلف مائده دیزاین سر بزنید…
2 دیدگاه. ترک جدید
جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !
Hi, thanks