چند راه کار طلایی در طراحی لوگوی حرفه ای: همانطور که می دانیم در تجارت و کسب و کارهای تازه تاسیس طراحی لوگو در رأس تمام امور قرار دارد. زیرا یکی از ملزومات برای به رسمیت شناختن یک شرکت یا تجارت در دنیای رقابت ، لوگو می باشد.
در این مقاله به بررسی چند مورد کاربردی در طراحی لوگوی حرفه ای می پردازیم که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند :
مینیمالیسم یا طراحی ساده
در سال های اخیر مینیمالیسم به یک روند و شیوه در طراحی لوگو تبدیل شده است و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به تحقیقات انجام شده و نتایج گزارش شده تمام برندهای موفق که از طریق لوگو شناخته شده اند و مخاطبان آنها را به رسمیت می شناسند از ساده گرایی در طراحی لوگوی خود استفاده کرده اند. به عنوان مثال برند اپل و نام تجاری آن حتی در محصولات خود غیرضروریات حذف و تمرکز خود را بر موارد ضروری گذاشته اند. اغلب طراحی هوشمندانه همراه با ساده گرایی طراحان را قادر می سازد لوگوی تلطیف شده و جذاب ایجاد کنند و در جذب مخاطبان موفق باشند. با تکنیک های لوگو مسطح بدون هیچ گونه سایه ، شیب و سه بعدی طراحان می توانند لوگوهای ساده اما در عین حال بسیار موثر را طراحی کنند.
اشکال هندسی
امروزه بسیاری از برندهای معروف و موفق ، از اشکال هندسی در طراحی لوگوی خود استفاده کرده اند. با توجه به اینکه هر شکل هندسی معنی خاصی را به مخاطبان القا می کند ایجاد تعادل بین اشکال هندسی در لوگو اندکی کار دشواری می باشد.
لوگوهای سیاه و سفید
برخی از برندها یا شرکت ها در طراحی لوگو خود بدون هیچ رنگ صریحی احساس قدرت می کنند و نمای بی نظیری از خود به نمایش می گذارند. اینگونه لوگوها را می توان در هر طرح متناسب با سناریوی متفاوت قرار داد و معمولا در همه جا قابل استفاده می باشند.
ریددیزاین یا تغییر تدریجی لوگو
تغییر ناگهانی در طراحی لوگو باعث می شود حس بیگانگی به مخاطبان القا شود. به عنوان مثال اگر برندی زمینه فعالیت ، تولیدات و حتی محصولاتش تغییر کرده است و مجبور به تغییر لوگو می باشد. باید تغییرات صورت گرفته در طراحی لوگوی حرفه ای تدریجی و ابتدا در جزئیات باشد سپس به صورت کلی ویرایش و تغییر یابد.
استفاده از هارمونی رنگ های ساده در طراحی لوگو
در بسیاری از طراحی لوگوهای معروف ، مشهور و موفق از یک یا دو رنگ استفاده شده است. همچنین رنگ های اصلی (قرمز – آبی – زرد) را در طراحی لوگوی حرفه ای خود به کار برده اند. طراحانی که در طراحی لوگو از رنگ قرمز استفاده می کنند ، حس سرعت ، هیجان ، شور را به مخاطبان القا می کنند و لوگوهایی که از رنگ آبی استفاده کرده اند حس آرامش ، اعتماد و تخصص را به همراه دارند. هر چه هارمونی رنگ ها در طراحی لوگو ساده تر باشد و حداکثر از یک یا دو رنگ در لوگو استفاده شده باشد پیام لوگو به درستی به مخاطبان انتقال داده می شود در غیر این صورت لوگوهایی که از رنگ های متضاد و بدون هارمونی استفاده کرده اند ذهن مخاطب را درگیر و دچار تشویش می کنند که به جای ترغیب باعث دور شدن مخاطب از لوگو می شود و نتیجه عکس دارد.