

با توجه به مقالات قبلی بیان شد طراحی لوگو زیرمجموعه ای از امور گرافیکی است که برخی از طراحان گرافیکی معتقدند به دلیل نیاز به دید متفاوت ، ایده پردازی و تخصص در اتود زدن و نرم افزارهای اجرائی در صدر یا قله تمام طراحی ها قرار دارد. در یک جمله می توان گفت طراحی لوگو نماد یا تصویری منحصر به فرد است که هویت ، زمینه فعالیت و پیام رمزآلود برند را به مخاطبان منتقل کند. بدین سبب طراحی لوگو در زمینه های مختلف نیاز به تخصص و شناخت تجارت های گوناگون دارد. طراحان ماهر مائده دیزاین بسیاری از سبک های مختلف طراحی لوگو را مانند تجاری ، مهندسی ، شرکت های ساختمانی ، مذهبی ، ورزشی ، معماری ، لوگوتایپ و… را در بخش مقالات آموزش داده اند. حال در این مقاله قصد داریم به آموزش طراحی لوگو مد و لباس بپردازیم.
طراحی لوگو مد و لباس
بدیهی است که صنعت مد و لباس بر زیبایی شناسی ، ظاهر و جذب افراد متمرکز است. شما به عنوان یک طراح آزموده و با تجربه باید لوگویی منحصر به فرد همراه با المان های تاثیر گذار و اشکال مرتبط با پوشاک و مد طراحی کنید. بنابراین طراحی لوگو مد و لباس باید جذاب ، مدرن و زیبا باشد.
حال در این مرحله ممکن است سوال هایی برای طراحان ایجاد شود که با پاسخ دادن به آنها روند طراحی لوگو به بهترین نحو انجام می شود.
- آیا لوگو باید برای گروه سنی خاصی طراحی شود؟
- فعالیت برند در کدام زمینه مد و لباس بانوان ، آقایان و کودکان است؟
- از چه نمادهایی برای طراحی لوگو مد و لباس استفاده شود؟
به طور حتم پاسخ دادن به سوال های ایجاد شده و لحاظ کردن آنها در ساختار اصلی لوگو باعث بیشتر دیده شدن لوگو خواهد شد ؛ پس لوگویی ایده آل است که نکات بدست آمده را منعکس کند.
چند توصیه مفید در طراحی لوگو مد و لباس
۱- استفاده از رنگ های مناسب در طراحی لوگو مد و لباس یکی از مهم ترین عوامل جذب مخاطبان می باشد. لذا تصمیم گیری مشتریان در خرید کردن با رنگ ها رابطه مستقیمی دارد. به تعبیری آشنایی با هارمونی و روانشناسی رنگ ها برای طراحان لوگو از مهم ترین عناصر موثر در طراحی لوگوها می باشد.
۲- در طراحی لوگو مد و لباس می توانید در کنار نام برند از المان هایی که نشان دهنده ی زمینه فعالیت برند باشد هم استفاده کنید. به عنوان مثال مجموعه مائده دیزاین لوگو برند ماچت را به گونه ای طراحی کرده است که حرف M اول نام ماچت به صورت یک کت مردانه همراه با پاپیون طراحی شده است. مخاطبان با دیدن این لوگو در کسری از ثانیه دریافت خواهند کرد که با یک برند پوشاک مردانه رو به رو هستند. انتقال مفاهیم لوگو از طریق اشکال ، نمادها و المان ها در مدت زمان کوتاه از دشوارترین مهارت های طراحی لوگو می باشد که نیاز به تمرین زیاد دارد.
۳- مقیاس پذیری طراحی لوگو مد و لباس از اهمیت بالایی برخودار است ؛ چرا که یک لوگوی برند پوشاک ممکن از اندازه ی خیلی کوچک برای برچسب های لباس ها تا بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی استفاده شود. پس مقیاس پذیری را ساختار اصلی لوگو لحاظ کنید.
امیداوریم از مقاله طراحی لوگو مد و لباس نهایت لذت و یادگیری را برده باشید.
1 دیدگاه. ترک جدید
سلام
تبریک می گم
تو این زمینه بهترین هستین
سایتتون هم زیباست